سی و سومین جشنواره فیلم فجر به احتمال زیاد میزبان 10 پیشکسوت سینما با آثار متفاوت آن‌ها خواهد بود.

به گزارش خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران، کمتر از دو ماه تا برگزاری سی و سومین جشنواره فیلم فجر باقی مانده و اهالی سینما روزهای پاییزی شلوغی را پشت سر می‌گذارند تا با آماده شدن فیلمشان در این جشنواره که مهم ترین رویداد سینمایی کشور است، حضور پیدا کنند.
 
در این میان، بین اسامی فیلمسازهایی که برای جشنواره فجر آماده می‌شوند، اسامی تعدادی از پیشکسوتان سینما به چشم می‌خورد که هر کدام بعد از وقفه طولانی در سینما، در جشن سینمایی کشور شرکت می‌کنند. به همین دلیل پیش بینی می‌شود سی و سومین جشنواره فیلم فجر به میدانی برای رقابت فیلمسازان جوان و پیشکسوت باشد و این رقابت به طبع کیفیت جشنواره را افزایش می‌دهد؛ ما در این گزارش به معرفی آثار این پیشکسوتان می‌پردازیم:

"مسعود جعفری جوزانی" بعد از گذشت 16 سال با فیلم "ایران برگر" امسال به جشنواره فجر می‌آید که فیلمنامه آن را با همکاری "محمد هادی کریمی" به نگارش درآورده است و با یک فضای کمدی متفاوت با بازی "محسن تنابنده" و "احمد مهران‌فر" دو بازیگری که غالبا از آن‌ها در این سال‌های اخیر به عنوان زوج هنری موفق یاد می‌شود.



می‌توان پیش بینی کرد این فیلم با حضور تنابنده و مهران‌فر، فیلم ضعیفی نخواهد شد.

و اما داستان این فیلم درباره حرص و طمع و تمایل افراد برای کسب قدرت در شرایط ویژه است و وضعیتی که خیلی از انسان‌ها در آن شرایط درونیات خود را نشان می‌دهند که این داستان درفضای معاصر روایت می‌شود.
 
"خسرو سینایی" بعد از 8 سال به جشنواره فیلم فجر برمی‌گردد. او این‌بار با "جزیره رنگین" خود در این جشنواره شرکت می‌کند تا خود را پس از این همه سال دوری از سینما محک بزند.

داستان این فیلم در فضای کاملا بومی با بازیگران و گویش محلی می‌گذرد و گفتنی است "جزیره رنگین" دارای زیرنویس انگلیسی هم است.



"نادر مقدس" از دیگر فیلمسازانی است که برای حضور در جشنواره فجر چند سالی وقفه داشته و امسال بعد از 7 سال با فیلم "پرونده‌ای برای سارا" که داستان دختری است که به دنبال حل یک پرونده پر ماجرا است، در جشنواره فیلم فجر حضور پیدا می‌کند.



بازیگران "پرونده‌ای برای سارا" شاهرخ فروتنیان، پریان مردانیان، اردلان شجاع کاوه، آزیتا لاچینی و آرمیتا مردادی هستند.
 
یکی دیگر از نام‌هایی که در بین اسامی شرکت کنندگان سی و سومین جشنواره فیلم فجر به چشم می‌خورد، نام "بهمن فرمان آرا" است. وی بعد از 6 سال با فیلم "دلم می‌خواد" در این دوره از جشنواره شرکت می‌کند و بازیگران اصلی وی در این فیلم "رضا کیانیان"، "مهناز افشار"، "محمدرضا گلزار"، "صابر ابر"، "رویا نونهالی"، "پیام دهکردی"، "سحر دولتشاهی"، "بهناز جعفری" و "علی سرابی" هستند که به گفته‌ی خود "فرمان آرا" اولین سه گانه "زندگی" است که قصد ساخت آن را دارد.



"دلم می‌خواد" داستان مردی است که در شهری زندگی می‌کند که اغلب مردمش افسرده و ناراحت هستند که بر اثر اتفاقی دچار مشکل می‌شود و مشکلی که داستان فیلم را می‌سازد این است که گاهی موسیقی خاصی به ذهنش متبادر می‌شود و او را مجبور به حرکات موزون می‌کند و این اتفاق ناخود آگاه، مشکلات خاصی برایش در پی دارد.
 
"علیرضا رئیسیان" با فیلم "دلاوران عاشقی" که بازیگران مطرح سینما مانند شهاب حسینی و لیلا حاتمی در آن به ایفای نقش پرداختند، بعد از 6 سال به بزرگترین جشن سینمایی کشور می‌آید که از دیگر بازیگران این فیلم می‌توان به فرهاد اصلانی، پرویز پور حسینی، بیتا فرهی، لی لی فرهاد پور، سوگل قلاتیان، نسیم ادبی و سعید داخ اشاره کرد.


 
"ابوالحسن داوودی" هم از جمله کارگردانانی است که بعد از دوری طولانی 6 ساله با فیلم "رخ دیوانه" به سینما و جشنواره فیلم فجر باز می‌گردد.
 
"رخ دیوانه" داستان چند جوان است که در یک قرار اینترنتی با یکدیگر آشنا شده و به دنبال یک شوخی و شرط بندی در مسیری پیچیده و دلهره آور می‌افتند، مسیر که درک جدیدی از زندگی و اجتماع را برای هرکدامشان رقم می‌زند.
 
"طناز طباطبایی"، "صابر ابر"، "ساعد سهیلی"، "نازنین بیاتی"، "گوهر خیر اندیش" و "بیژن امکانیان" بازیگران این فیلم هستند.
 
"سیروس الوند" هم پس از 4 سال دوری از سینما با فیلم "این سیب هم برای تو" به سی و سومین جشنواره فیلم فجر می‌آید.
 


"این سیب هم برای تو" داستان دو دختر جوان است که با هم دوست هستند و در حالی که یکی از آن‌ها نامزد دارد و رابطه عاشقانه‌ای بین نامزد دختر با دوست او برقرار شده است.
 
"پژمان بازغی"، "رعنا آزادی ور"،‌ "پریناز ایزدیار"، "امیر علی دانایی" و "چنگیز جلیلوند" بازیگران این فیلم هستند.
 
"خسرو معصومی" با "تابو" بعد از گذشت 3 سال امسال در جشنواره فیلم فجر حضور پیدا می‌کند که "الناز شاکردوست"، "هادی دیباجی" و "جمال اجلالی" بازیگران اصلی وی در این فیلم هستند.



"خسرو معصومی" در "تابو" داستان یکی از ملاکین با نفوذ منطقه هزار جریب را به تصویر می‌کشد که در آرزوی فرزند تصمیم می‌گیرد برای چهارمین بار ازدواج کند. "آق عمو" که معتاد به مواد مخدر است و در گاو داری صالح مشغول به کار است، می‌پذیرد در ازای پرداخت بدهی که به صالح دارد، دخترش را به عقد برادرش سالار در بیاورد. بهار که از قبل دل در گروی کسری داشتند، در مقابل این پیشنهاد به شدت مخالفت می‌کند.
 
یکی دیگر از کارگردانانی که بعد از 6 سال دوری از سینما به جشنواره فیلم فجر باز می‌گردد، "مجید جوانمرد" است که با فیلم "آدم باش" احتمال حضور در جشنواره دارد.



"آدم باش" اولین تجربه‌ی طنز جوانمرد است که داستان مردی را روایت می‌کند که در برقراری ارتباط دچار مشکل است.
 
از بازیگران این فیلم می‌توان به "اکبر عبدی"، "امین حیایی"، "نیوشا ضیغمی"،‌ "سیروس گرجستانی" و "مرتضی ضرابی" اشاره کرد.
 
از دیگر پیشکسوتانی که احتمال حضور آن در سی و سومین جشنواره فیلم فجر دارد، "بهروز افخمی" است، البته "افخمی" سال گذشته با فیلم "آذر، شهدخت پرویز و دیگران" به جشنواره فیلم فجر آمد و سیمرغ بهترین فیلم را کسب کرد و امسال با فیلم "روباه" که نام قبلی‌اش "تله" بود به مهم ترین رویداد سینمایی کشور می‌آید.
 


"افخمی" در این فیلم ترور شهدای هسته‌ای را به تصویر می‌کشد، در واقع اولین اثر سینمایی در خصوص شهدای هسته‌ای است و بازیگرانی چون "بابک حمیدیان"، "حمید گودرزی"، "مرجان شیر محمدی"، "آرش مجیدی" و "جلال فاطمی" در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.
 
فیلم سینمایی "مزار شریف" که داستان کشتار دیپلمات‌های ایرانی در روز 8 آگوست 1998 مصادف با 17 مرداد است، توسط "عبدالحسن برزیده" کارگردانی شده است که "مهتاب کرامتی"، "مسعود رایگان" و "حسین یاری" به عنوان بازیگران اصلی داستان، این فیلم را به تصویر می‌کشند.
 
انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار