اگر به‌تازگی متوجه شده‌اید لباس‌های‌تان دیگر اندازه نیست یا پای‌تان به سختی در کفش فرومی‌رود، حتما آن را نشانه یک بیماری جدی بدانید. بسیاری از بیماری‌ها با توجه به تغییراتی که در بدن اتفاق می‌افتد، قابل تشخیص هستند.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران،اگر به‌تازگی متوجه شده‌اید لباس‌های‌تان دیگر اندازه نیست یا پای‌تان به سختی در کفش فرومی‌رود، حتما آن را نشانه یک بیماری جدی بدانید. بسیاری از بیماری‌ها با توجه به تغییراتی که در بدن اتفاق می‌افتد، قابل تشخیص هستند.  برای مثال به‌تازگی محققان متوجه شده‌اند افزایش سایز دامن در خانم‌ها می‌تواند نشان‌دهنده خطر ابتلای آنها به سرطان سینه باشد. 

بعضی از این تغییرات کاملا واضح و مشخص هستند اما بعضی دیگر به صورت پنهانی اتفاق می‌افتند و به چشم ما نمی‌آیند اما در آن حالت هم با توجه به بعضی از علائم می‌توان بیماری را در مراحل اولیه شناسایی کرد و برای درمان آن پیشقدم شد. در این مطلب ما سعی می‌کنیم بعضی از شایع‌ترین و مهم‌ترین تغییراتی که شما باید نسبت به آنها حساس باشید را معرفی کنیم.

آخرین تحقیقات دانشمندان نشان می‌دهد افزایش سایز دامن می‌تواند خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش دهد.  بیشتر شدن تراکم چربی‌های دور شکم، تولید هورمون استروژن را بالا می‌برد که یکی از مهم‌ترین عوامل تحریک کننده رشد سلول‌های سرطان سینه به شمار می‌آید. 

تعدادی از دانشمندان معتقدند اندازه دور شکم بهترین نشانه برای پیش‌بینی احتمال ابتلا به بیماری‌های مختلف است اما برای آنکه زنان بهتر متوجه موضوع شوند، دانشمندان سراغ سایز دامن رفته‌اند. 

یک واحد افزایش سایز دامن نشان می‌دهد شما در خطر ابتلا به سرطان سینه هستید. اگر یک زن در فاصله بین 20 تا 60 سالگی سایز دامنش به اندازه یک شماره افزایش پیدا کند، احتمال ابتلای او به سرطان سینه 33درصد بیشتر می‌شود و اگر دو شماره افزایش یابد احتمال خطر تا 77 درصد بیشتر است. 

منبع: برترین ها
برچسب ها: سرطان ، بیماری ، درمان ، شکم ، هورمون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار