مقاله نویس الجریده نوشت: اوباما برای گشایش دوره جدید آشتی با ایران، مشتاق به نظر می رسد و از آنجا که تغییر دیدگاه وی، بعید است، به نظر می رسد که اکنون برنده بزرگ، ایران و بازنده بزرگ، غرب و هم پیمانانش مانند اسرائیل و عربها باشند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، پایگاه اینترنتی روزنامه الجریده چاپ کویت در شماره امروز خود در مقاله ای به قلم "جاناتان توبین" با عنوان "اگر اوباما مذاکرات هسته ای را تمدید کند، ایران برنده می شود"، نوشت: به نظر میرسد باراک اوباما لحن خود را در زمینه مسائل باقیمانده از موضوع هسته ای لطیف و نرم کرده است. در حالی که ایران هیچ گونه نرمش و انعطافی را درباره هیچ یک از خواستهای خود نشان نداده است. اگر این اخبار درست باشد، دیگر هر گزینه ای، به منزله پیروزی آشکاری برای تهران است.

نویسنده در ادامه مدعی شد: توجیه تمدید دوباره مذاکرات پس از پایان دوره تمدید کنونی در تابستان آینده، به ایران فرصت بیشتری خواهد داد تا به بلند پروازیهای هسته ای خود نزدیک شود بدون اینکه هیچ امکان نظارت و حتی جزئی، برای غرب وجود داشته باشد.     

در ادامه ادعاهای این مقاله آمده است: مشکل فقط در این نیست که ایالات متحده آمریکا نمی خواهد ایران را مجبور کند که تبعات مخالفت خود را جدی بگیرد، بلکه این مساله نیز مشخص است که اوباما برای گشایش دوره جدید آشتی و سازش با ایران بسیار مشتاق به نظر می رسد و در صدد اقداماتی عملی نیست که ایرانی ها را به تعقل وادار کند.

نویسنده مدعی شد: با انتشار اطلاعاتی درباره تمدید دوره مذاکرات از شش ماه به دوازده ماه دیگر، فرصت ایرانی ها برای اصرار بر مواضع خود چند برابر می شود.

در پایان ادعاهای این مقاله آمده است: از آنجا که  بعید به نظر می رسد باراک اوباما در آخرین لحظات دیدگاه خود را تغییر دهد، به نظر می رسد که اکنون برنده بزرگ، ایران باشد حال چه دو طرف، این توافق ضعیف را امضا کنند یا خیر؟ اما بازنده بزرگ در این میان، غرب و هم پیمانانش مانند اسرائیل و عربهای معتدل هستند.


انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار