"بیژن افشار" گفت: تمام آثار نمایشی و تصویری ما باید پیامی را برای مخاطبان در بر داشته باشد.

"بیژن افشار" بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران گفت: در جشنواره‌ی فجر امسال با فیلم "تابو" به کارگردانی خسرو معصومی حضور پیدا خواهم کرد و این فیلم از لحاظ قصه و محتوا بسیار غنی و تاثیر گذار است.
 
وی در ادامه افزود: تمام آثار نمایشی باید به گونه‌ای باشد که پیامی را به مخاطب منتقل کرده و آگاهی آن را بالا ببرد. بیشتر مشکلات موجود در جامعه به دلیل عدم آگاهی مردمان است. بعضی از مسائل ضروری انسان باید بدون هیچ سانسوری به مردم اطلاع داده شود، زیرا اگر در این اطلاع رسانی اختلافی به وجود آید، معضلات عمیق در جامعه شکل می‌گیرد.
 
بازیگر فیلم "تمشک" در خصوص کار جدیدش اظهار داشت: نمایش دو مرد در یک اتاق، قصه‌ی انسان‌هایی را روایت می‌کند که درگیر یک بیماری صعب العلاج هستند. به نظر من در جامعه باید طوری فرهنگ سازی شود که افراد از گفتن اینکه بیمار هستند وحشت و یا شرمی نداشته باشند. رسانه‌ها هم نقش بسزایی در این فرهنگ سازی دارند که متاسفانه تا به امروز آن طور که باید و شاید نقش خود را ایفا نکرده‌اند.
 
وی ادامه داد: دوستان بسیاری به دلیل بیماری‌های مختلف از جمله سرطان روی تخت بیمارستان‌ها خوابیده‌اند، عمده دلیل آن هم ، غذا و هوای آلوده است. وزارت بهداشت نباید از آگاه سازی صادقانه‌ی مردم امتناع کند. من از تمامی مسئولین بهداشت کشور خواهش می‌کنم درباره‌ی وضعیت آب و هوای کشور همچنین سیگنال‌های ماهواره‌‌ای که بیشترین آسیب را به سلامت افراد می‌زند، چاره‌ای بیاندیشند.
 
بازیگر فیلم "مربای شیرین" خاطرنشان کرد:‌ بسیاری از هنرمندان به بیماری سرطان مبتلا هستند. دردهای ناشی از این بیماری از یک سو و هزینه‌های بالای دارو و درمانش از سوی دیگر تاب و توان را از این دوستان گرفته است. از مسئولین هنری تقاضا می‌کنم صندوقی برای حمایت از این عزیزان راه اندازی کنند، برای مثال اگر روزی خود من به این بیماری مبتلا شدم یا باید دست به گدایی بزنم یا اینکه در گوشه‌ای از خانه‌ای منتظر مرگ بنشینم. اینکه ما هر روز مشتاقانه به سمت مرگ می‌رویم، یک واقعیت است، اما یک سری از عوامل آن را سریع و سخت می‌کند.
 
این بازیگر در خصوص راه افتادن کمپین هنرمندان جهت حمایت از بیماران سرطانی گفت: وظیفه‌ی هر فرد حمایت از هم نوع خود است. هنرمندان هم به عنوان افراد برجسته‌ی جامعه وظیفه دارند از مقام بیماران به خصوص بیماران سرطانی و صعب العلاج حمایت کنند و به آن‌ها روحیه دهند. بازی من در نمایش دو مرد در یک اتاق نیز حمایتی از تمام مبتلایان به HIV است.
 
بیژن افشار در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم مردم عزیز ایران همیشه در صحت، آرامش و سلامت باشند.
 
گفتنی است؛ فیلم سینمایی "تابو" به کارگردانی خسرو معصومی و بازی الناز شاکردوست و بیژن افشار در مراحل پایانی صداگذاری است.
 
انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.