چندی پیش یک طبیعت دوست تصاویری را در حوالی محله رودبارک کلاردشت ضبط کرد که نشان می دهد چندین راس "مرال" به حریم شهر پناه آورده اند.

 به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران ،هنگام تصویر برداری چندنفر با حضور در محل قصد داشتند که از تفنگ مرد برای شکار مرال ها استفاده کنند که البته با مقاومت وی مواجه شدند و در نهایت با سررسیدن محیط بانان مرال ها به مناطق بالادست هدایت شدند.

در همین خصوص ابوالقاسم محمدپور،رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان های چالوس و کلاردشت، گفت: کاهش نزولات جوی و خشکسالی در نیمه نخست امسال  عامل کوچ این گونه های جانوری است چرا که این امر سبب شده تا برخی حیوانات برای تهیه غذا به مناطق پایین دست بیایند.

حال اینکه دلیل حضور این مرال ها در پایین دست و در نزدیکی شهر، تهیه غذا بوده یا فرار از دست شکارچیان خیلی معلوم نیست اما آنچه که از شواهد امر پیداست این واقعیت تلخ است که انواع گونه های نادر حیات وحش کلاردشت زیر چکمه های شکارچیان غیرمجاز رو به انقراض است و این در حالی است که وظیفه مراقبت از هکتارها هکتار اراضی حفاظت شده منطقه بر عهده تنها سه محیط بان است که طبیعتاً در انجام این وظیفه سنگین ناکارآمد خواهند بود.

گفتنی است قرقاول، مرال، کل بز، خرس قهوه ای، پلنگ و شوکا از گونه های حیات وحشی هستند که در محدوده حدود 55 هزار هکتاری مناطق حفاظت شده البرز مرکزی که زیر پوشش اداره حفاظت محیط زیست شهرستان های کلاردشت و چالوس قرار دارد ، زیست می کنند.

انتهای پیام/م
برچسب ها: ساری ، مرال ، کلاردشت ، ارمنی ، تفنگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۴ ۱۵ آذر ۱۳۹۳
توسعه شهرها وافزايش جمعيت و از بين بردن زيستگاههاي آنها براي تامين خانه و راهها ،تنها راه حفاظت از اين گونه هاي در حال انقراض است.
Iran (Islamic Republic of)
جابر
۲۰:۴۲ ۱۴ آذر ۱۳۹۳
واقعا برای کسانی که این حیوانات را شکار می کنند متاسفم این ها زیبایی ها و نگین طبیعت و جنگل ها هستند...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۵ ۱۴ آذر ۱۳۹۳
من که فک می کنم منقرض میشه فقط کافی اخبار بگه فلان منطقه چی داره فوری به فنا میره موجوداتش