خطیب نماز جمعه تهران گفت: سیاست اسلام براساس نجات بشر است.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، حجت الاسلام و المسلمین"کاظم صدیقی" در خطبه های نماز جمعه تهران گفت: انسانی که تقوا را در بعد ترک گناه رعایت نمی‌کند به واجباتش هم نمی‌شود امیدوار بود، بلکه شرط قبولی اعمال رعایت تقوا است.
 
وی ادامه داد: به تعبیر حضرت علی(ع) خدا متعال حمد را کلید یاد خودش قرار داده قرآن ذکر الله است.
 
این خطیب نماز جمعه اظهار داشت: حمد فاعلی و هم فعلی مخصوص ذات احدیت است و کسی حق ستایش را ادا می‌کند که نعمت‌های الهی را آنگونه که هست بشناسد.
 
حجت‌الاسلام صدیقی تصریح کرد: اگر کسی بخواهد خودش را به خدا نزدیک کند  و آلودگی‌هایش شستشو شود و حجاب دل برکنار رود و آیینه جانش بی‌غبار باشد سحرها استغفار کند.  
 
وی ادامه داد: کسی که دارای رسالت و به خصوص مسئولیت در نظام اسلامی می‌باشد درواقع دارای مسئولیت هدایتی است، سیاست اسلام براساس نجات بشر است.
 
این خطیب نماز جمعه گفت: قانون جامعه شناسی که امیرالمومنین این قانون را بیان کردند؛ اگر خواستید به مسئولین بد گرفتار نشوید و مامورین حکومتی به شما آسیب نرسانند و ادارات شما ادارات پاک باشند و نه خائن و در حصار حزب خاصی نباشید باید خودتان آزاده باشید.  
 
حجت الاسلام صدیقی در پایان خاطرنشان کرد: نماز شب به انسان اخلاق الله می‌دهد اگر کسی علاوه بر فرایض نوافل را جدی بگیرد  و  استمرار داشته باشد محبوب خدا می‌شود و اگر محبوب خدا شد خداوند  می‌فرماید من خودم چشم و دست بنده‌ام می‌شوم.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: اسلام ، دین ، گناهبشریت ، انبیا ، ذات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار