در حال حاضر شیوع عقب ماندگی ذهنی به طور متوسط حدود ۴ مورد در هزار نفر جمعیت است و این میزان در جوامع روستایی و شهری تفاوت قابل ملاحظه‌ای ندارد.

مهدی شفیعی روانپزشک در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: عقب ماندگی ذهنی نوعی نقص هوشی است که به طور عمده با محدود شدن عملکرد اجتماعی همراه بوده و اختلالاتی را در زندگی به وجود می‌آورد. 

وی با اشاره به آمار مبتلایان به عقب ماندگی ذهنی، تاکید کرد: در حال حاضر شیوع عقب ماندگی ذهنی به طور متوسط حدود ۴ مورد در هزار نفر جمعیت است و این میزان در جوامع روستایی و شهری تفاوت قابل ملاحظه‌ای ندارد. 

شفیعی با بیان اینکه مبتلایان به عقب ماندگی ذهنی مشکلات مختلفی را تجربه می‌کنند، تصریح کرد: مشکلات حسی و حرکتی در مبتلایان به عقب ماندگی ذهنی بسیار شایع است و این افراد در برخی از کارهای خود به طور کامل به دیگران وابسته‌اند. 

وی گفت: البته اغلب افرادی که دچار عقب ماندگی ذهنی هستند، درجات با شدت پائین را تجربه می‌کنند و این افراد توانایی انجام اغلب کارهای خود را به تنهایی دارند. 

شفعیی افزود: بروز مشکلات رفتاری، هیجانی، جسمی و جنسی در مبتلایان به عقب ماندگی ذهنی بسیار شایع است که نوع مواجهه با فرد مبتلا در کاهش مشکلات فوق بسیار موثر است. 




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.