به گزارش
گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شاتا ؛ محمدرضا نعمت زاده در نشست بررسی مسائل و موضوعات مرتبط با صنعت قطعه سازی خودرو با بیان اینکه صنعت قطعه سازی به عنوان بازوی اصلی صنعت خودروسازی در کشور محسوب می شود تصریح کرد: توجه به مجموعه خواسته ها ، نیازها و رفع مشکلات این دو صنعت باید در کنار هم مورد توجه مسئولان قرار گیرد و در اولویت بندی اقدامات باشد.
وی با بیان اینکه امروز نیازمند کل نگری و نگاه جامع در صنایع مختلف از جمله خودروسازی هستیم خاطرنشان کرد: بدون توجه به مولفه های اقتصادی و رفع معضلات و مشکلات نمی توان توسعه یک صنعت را متصور بود از این رو صنعت قطعه سازی نیز که موتور محرک خودروسازی کشور محسوب می شود باید با این دید مورد بررسی و پایش مسائل و مشکلات پیش روی خود قرار بگیرد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه عامل زمان را در اجرای موفقیت آمیز طرح ها و برنامه ها موثر دانست و گفت: آنچه در اجرای سیاستگذاریها گاهی مغفول واقع می شود موضوع صرف و مدت زمان صرف شده در اجرای اقدامات است.
به گفته وی؛ با از دست دادن زمان، علاوه بر تحمیل هزینه های اضافی ، شاهد از دست رفتن فرصتها و در نهایت طولانی شدن برنامه ها هستیم چرا که عدم رعایت زمان کافی در اخذ تصمیم گیریها و به دنبال ان اجرای طرح ها ما را در رسیدن به توسعه به موقع باز خواهد داشت.
نعمت زاده در ادامه موضوع تحقیق و توسعه را در توسعه صنایع مورد توجه ویژه قرار داد و افزود: در دنیای امروز موضوع تحقیق و توسعه در اقتصادی کردن سرمایه گذاریها و رسیدن به رشد جایگاه مهمی را از آن خود کرده است مطلب مهمی که متاسفانه در صنایع ما از جمله صنعت خودروسازی و قطعه سازی کمتر به آن توجه شده است .
وی با بیان اینکه استفاده از ابزار تحقیق با تکیه بر دانش فنی و تکنولوژی می تواند در کاربردی و عملیاتی کردن سیاستها و برنامه ها نقش اثر گذار و تعیین کننده ای داشته باشد اظهار کرد: طراحی و مهندسی ، موتور مولد قطعه سازان برای رسیدن به نیازهای صنعت خودرو محسوب می شود اما با نگاهی به این صنعت در می یابیم آن گونه که باید به این مهم پرداخته نشده است لذا قطعه سازان باید به منظور ارتقای توان رقابتی خود و توسعه تولیدات این موضوع را مورد توجه قرار دهند.
در ادامه این جلسه ، نمایندگان تشکل ها ، انجمن ها و فعالان صنعت قطعه سازی به بیان دیدگاهها ، ،نقطه نظرات، مشکلات و ارائه پیشنهادات و راهکاری اجرایی برای برون رفت از شرایط موجود پرداختند.
براین اساس؛ همکاری بیشتر سیتم بانکی ، توجه به عمق ساخت داخل قطعات، تلاش برای ارتقاء جایگاه و رشد ارزش افزوده صنعت قطعه سازی در کشور ، استفاده حداکثری از توان داخل در ساخت تجهیزات و ماشین الات، کاهش هزینه ها و حل مشکل کمبود نقدینگی و مواد اولیه که همگی اثرات خود را بر کاهش تولید گذاشته اند از جمله مشکلات و مسائلی مطرح شد که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.
نشست بررسی مسائل و موضوعات مرتبط با صنعت قطعه سازی خودرو به دنبال دومین همایش بین المللی صنعت خودرو که دهم آذر ماه با حضور شرکتهای ایرانی و خارجی برگزار شد صورت گرفت .
انتهای پیام/