معاون سیاسی امنیتی استاندارخراسان شمالی گفت: استان با توجه به شاخص هایی نظیر امنیت بالا ،قرار گرفتن در مسیر مشهد مقدس و همچنین وجود تنوع قومی ،فرهنگی و جاذبه های طبیعی، ظرفیت لازم برای جذب و ماندگاری گردشگران را دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، نوروزیان در جمع اعضای ستاد هماهنگی خدمات سفر خراسان شمالی خواستار برنامه ریزی مسئولان برای فراهم آوردن زیرساخت های لازم برای جذب گردشگر در استان شد و تصریح کرد: اگر از همه ی ظرفیت هایی که داریم استفاده نماییم می توانیم در سطح کشور بدرخشیم.

وی بر هماهنگی بیشتر مسئولان دستگاه های مرتبط با حوزه گردشگری استان در تهیه اقلام جهت معرفی استان تأکید کرد و خواستار نظارت بیشتر بر چاپ اقلام و یکپارچه کردن آن شد وگفت: تمامی دستگاه ها با همکاری هم از یک مجموعه تبلیغاتی واطلاع رسانی استفاده نمایند.

وی همچنین از رسانه های گروهی استان خواست تا در رونق صنعت گردشگری استان بیش از گذشته مسئولان را یاری کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگری خراسان شمالیهم با بیان اینکه استان آمادگی پذیرش یک میلیون مسافر نوروزی را دارد،گفت: برگزاری این جلسه بصورت ماهیانه در انسجام بخشی وهماهنگی لازم برای انجام تبلیغات درپیک سفر ضرورت دارد.

سویدانلویی گفت: آماده سازی بسته های معرفی استان زیباسازی واستفاده از المان های استان، آماده سازی وتجهیز پارک ها برای استفاده کودکان وتوجه ویژه به این گروه ، تصویرسازی مناسب از استان برای جذب گردشگران ومعرفی یک نماد وطرح مشخص از خراسان شمالی از جمله بحث هایی است که باید بصورت جدی بررسی شود.

وی افزود: میراث فرهنگی متولی اصلی بحث سفر استان است لذا ضرورت امر ایجاب می کند که کلیه دستگاه های خدمات رسان درامر سفر جهت انجام تبلیغات، هماهنگی لازم را با دبیرخانه ستاد هماهنگی خدمات سفر مستقردر این اداره کل داشته باشند.

دبیرستاد هماهنگی خدمات سفر استان گفت: استان باید آمادگی لازم را در برنامه ریزی وایجاد هماهنگی وبسیج همه امکانات وظرفیت های خدماتی، امدادی، ترافیکی، بهداشتی ودرمانی، اسکان واقامت، خدمات شهری در این فرصت کم فراهم آوریم ونظارت کافی بر کیفیت وکمیت خدمات سفر وهمچنین نظارت برعملکرد وآمادگی دستگاه های خدمات رسان نیز در دستور کار خودمان قرار دهیم.

محمد سویدانلویی افزود: در حالی که فقط 150 هزار نفر در تابستان امسال در مراکز اقامتی این استان اسکان داده شده اند ،اگر می خواهیم از ظرفیت های حوزه گردشگری در رونق اقتصادی استان که از توان بالایی برخوردار است، بیشتر استفاده کنیم باید زیرساخت ها را فراهم کنیم.

وی افزود: باید خدمات رسانی مطلوب به مسافران گذری و تلاش برای ماندگاری آنان در استان دغدغه همه دستگاه ها قرار گیرد.

معاون صداوسیمای استان نیز برآمادگی این سازمان بر پخش برنامه های مرتبط با نوروز تأکید کرد.

ثمینی فرماندار بجنورد نیزبراهمیت برجسته نمودن آثارتاریخی وگردشگری مهم استان دربروشورها تأکیدکردوخواستار توزیع به موقع اقلام شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی نیز از مراحل پایانی ساخت آشیانه استقرار چرخبال امداد و نجات این جمعیت در استان خبرداد و گفت: علاوه براین کار خرید بالگرد امداد و نجات برای استقرار در این استان و استفاده در تعطیلات نوروز 94 فراهم خواهد شد.

'حسن شکوری نسب' همچنین به کمبود امکانات برای استراحت زائران و گردشگران گذری از این استان بویژه درمسیر آشخانه به جنگل گلستان اشاره کرد و افزود: این جمعیت طرحی را برای استراحت زائران و گردشگران گذری در مسیر مزبور در زمینی به مساحت سه هکتار در دست برنامه دارد.

وی گفت: با اجرای این طرح از بروز بخشی از تصادفات در این مسیر که به دلیل خواب آلودگی رانندگان است، جلوگیری خواهد شد.

پی گیری اختصاص دو میلیارد ریال اعتبار سفر رهبری برای تجهیز مدارس به امکانات به منظور اسکان مسافران، راه اندازی پاسگاه انتظامی در دو راهی 'دشت'، نصب تابلو های معرفی مناطق گردشگری در محورهای ارتباطی استان، حمایت از سرمایه گذار در حوزه گردشگری، تجهیز مدارس رباط قره بیل شهرستان گرمه به تجهیزات برای اسکان مسافران گذری، تجهیز شهر درق شهرستان گرمه به خودروی امداد و نجات جمعیت هلال احمر از جمله درخواست هایی بود که اعضای این ستاد طرح کردند.


انتهای پیام/ش

برچسب ها: سفر ، مسافر ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.