منتخبی از آثار "جیمز کاگنی" و "دان سیگل" در سینما کلاسیک این هفته

شبکه نمایش در ساعت ۱ بامداد، اقدام به پخش یک فیلم شاخص از سینما کلاسیک خواهد کرد.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سیما، سینما کلاسیک این هفته قصد دارد در شروع منتخبی از آثار جیمز کاگنی بازیگر سرشناس آمریکایی را پخش کند و سپس به سراغ آثار کاگردان آمریکایی دان سیگل برود. 

جیمز کاکنی متولد نیویورک بود و از اولین بازیگرانی که در شروه دوره ی سینمای ناطق درخشید. کاگنی با حضور در آثار گنگستری چون "دشمن مردم"، "سزار کوچک" و "صورت زخمی" جایگاه خود را در سینما تثبیت کرد و از مطرح ترین بازیگران این سبک شد که به نوعی فیلم های سبک گنگستری مدیون اوست. جیمز کاگنی سه بار نامزد اسکار شد و تنها یک بار برای یانکی دودل موفق به کسب این جایزه شد.

شبکه‌ی نمایش این هفته چهار فیلم از آثار این بازیگر پخش خواهد کرد . با هر طلوع می میرم (Each Dawn I Die) ، پناهگاه (Run for Cover) ، التهاب (White Heat) و مرد هزار چهره (Man of a Thousand Faces) به ترتیب از شنبه تا سه شنبه پخش خواهد شد. 

در ادامه ی هفته برنامه ی سینما کلاسیک به سراغ سه اثر، آخرین تیرانداز (The Shootist) که آخرین بازی جان وین است، هجوم ربایندگان جسم (Invasion of the Body Snatchers) و چارلی واریک (Charley Varrick) از مجموعه آثار دان سیگل خواهد رفت. 


انتهای پیام/ اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار