ماریو بالوتلی به دلیل انتشار تصویری در اعتراض به نژادپرستی از سوی اتحادیه فوتبال انگلیس جریمه شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، به نقل از بالوتلی مهاجم ایتالیایی تیم لیورپول اخیرا تصویری در شبکه اجتماعی منتشر کرده بود که هدف آن اعتراض به نژاد پرستی بوده اما در نهایت به توهین علیه سیاه پوستانم و یهودیان تلقی شد.

هر چند این تصویر بلافاصله توسط بالوتلی پاک شد اما اتحادیه فوتبال انگلیس خواستار ارائه توضیحات قانع کننده از سوی بازیکن حاشیه ساز لیورپول شد.

اتحادیه فوتبال انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد: ماریو بالوتلی با انتشار این تصویرر قوانین اتحادیه را نقض کرده و مستحق جریمه است.

تصویر منتشر شده از سوی وی توهین آمیز تشخیص داده شده و اقلیت و قوم‌های مختلف را به تمسخر گرفته است.

بازیکن 24 ساله تا 15 دسامبر مهلت دارد نسبت به حکم جریمه خود اعتراض کند.

لازم به ذکر است، حداقل جریمه در اموری مشابه با دررسر جدید بالوتلی 5 جلسه محرومیت از همراهی تیم است.

برخورد قاطعانه با معترضان به نژاد پرستی در روسیه محرومیت 3 جلسه ای برای هافبک تیم اف سی روستوف روسیه هم نشان داد اصولا سران فوتبال در اروپا با معترضان به اعمال نژاد پرستانه برخورداری قاطع و چکشی دارند.

گوئلور کانگا بازیکن اهل گابن است که در تیم اف سی روستوف مشغول بازی است.

وی دردیدار مقابل اسپارتاک مسکو از سوی تماشاچیان حریف مورد شعار‌های توهین آمیز قرار گرفته و در طول بازی از سوی آنان میمون خطاب می شد.

او در پاسخ به توهین‌های داخل ورزشگاه، حرکتی اعتراض آمیز از خود نشان داد که همین موضوع جریمه‌ای 930 دلاری و محرومیت 3 جلسه‌ای برای او به همراه داشت.

به نظر می رسد بازیکنان سیاه پوست در لیگ‌های اورپایی چاره‌ای جز تحمل توهین‌ها و ناعدالتی روا شده خود را ندارند در غیر اینصورت با سخت‌ترین جرایم روبرو می شوند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار