خیل عظیم عاشقان امسال هم به رسم دیرینه خود برای تجدید میثاق دوباره با سروروسالارشهیدان از سراسر کشوربه سوی مرزها سرارزیر شده که روزی عرصه مقاومت و ایستادگی که امروز همه مردم به آن افتخار می کنند.هرجا نگاه می کنی خیل عاشقان است که با پای پیاده ، با شوق وهدفی که دارند خستگی برای آنها هیچ معنی ندارد،هرجا که نگاه می کنی فقط فقط صدای یک رنگی از افراد پیر و جوان ،مرد و زن، فارس وعرب و اقوام مختلف همه وهمه با دردست گرفتن یک پرچم که رنگ سرخ کربلا را نمایان می کند مسیری را دنبال می کنند که به منزلگه عشاق میرسد آری آنجا کربلاست....؟

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ؛ از حضور زائران تا امادگی کامل دستگا های اجرایی در حال حاضر با حضور خیل جمعیتی که ازئ سراسر کشور در مرزهای چزابه و شلمچه وجود دارد 26 دستگاه با تمام امکانات به این زائران خدمات رسانی می کنند.

در همین راستا طی گفت وگو با سرهنگ اشتری جانشین فرمانده ناجا گفت: در حال حاضر تردد در سه مرز، مهران، شلمچه و چزابه در حال انجام می باشد،که به دلیل اذهام جمعیت در برخی از مواقع مرز مهران و شلمچه بسته می شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به حضور پرشور مردم و کم عرض بودن جاده و نبود پارکینگ که با عث ترافیک شدید شده از مردم خواستاریم که با وسیله نقلیه عمومی در مرز حاضر شوند.
در ادامه این مصاحبه سرهنگ عزیزی فرمانده هنگ مرزی چزابه تصریح کرد: در حال حاضر عبور و مرور در مرز چزابه به راحتی در حال انجام می باشد.

وی با اشاره به اینکه حضور مردم نسبت به سال آینده پیشرفت خوبی  شده است گفت: روزانه بین 12 تا 14 هزار نفر از مرز چزابه راهی زیات می شوند.

عزیزی با اشاره به اینکه گذر از مرز بدون پاسپورت امکان پذیر نمی باشد گفت: عده ای با کارت ملی به مرزها مراجعه می کنند که به دلیل مشکل قانونی از خارج شدن این افراد جلوگیری خواهد شد.
همه‌ی امکانات در اختیار زائرین قرار می گیرد
کرمی مسئول اداره گمرک استان خوزستان گفت: امکانات پزشکی و شرویس دهی  برای رفاه حال زائرن در مرزهای استان در اختیار آنها قرار می گیرد.

امنیت مرزها به طور کامل برقرار است ؛

مسئول روابط عمومی مرزبانی استان خوزستان گفت: نیروهای مرزبانی استان به طور شبانه روزی از مرزهای استان نگهبانی و پاسداری می کنند و تا به امروز هیچ اتفاقی رخ نداده است.

سرهنگ سپهوند به حضور حداکثری مردم در مرزها اشاره کرد و گفت: مردم برای خروج از مرزها عجله ای نداشته باشند و سعی کنند که  روز، در مرزها حضور داشته باشند تا عبور و مرور آنها راحت باشد.

آمادگی کامل هلال احمر برای خدمات رسانی به زائران:


مسئول روابط عمومی هلال احمر استان خوزسان با اشاره به آمادگی کامل هلال احمر برای خدمات رسانی به زائران حسینی گفت : تا به امروز 245000 نفر در مرز شلمچه و 220000 در مرز چزابه اسکان داشتند، که با تعداد خدمات بهداشتی داده شد.

مجتی طحان در ادامه گفت : فعالیت هلال احمر استان خوزستان از 7 آذرماه شروع و تا 26 آذرماه ادامه دارد ،شکه در این مدت 10پست امدادی، 2 اردوگاه اسکان وقت زائران، 2 بالگرد، 14 آمبولانس و 7 خودروی پشتیبانی امدادی به طور شبانه روز در حال فعالیت هستند.


انتهای پیام/
 



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.