مشاور عالی رئیس کل بانک جهانی گفت: باید توانایی ایرانیان از طریق برنامه‌های گردشگری به تمام دنیا معرفی شود زیرا ایرانیان مردمی شگفت انگیز و موهبتی جهانی هستند.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، برانتون مشاور عالی رئیس کل بانک جهانی در همایش صدور  خدمات فنی و مهندسی و کسب فرصت‌های اشتغال در بازارهای کار بین المللی که در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد گفت:‌ کشورها برای تبادل نیروی کار باید با نهادهای خصوص قراردادهایی منعقد کنند و تبادل سرمایه  و مهارت های انسانی باید از طریق نهادهای خصوص انجام شود.
 
وی افزود: ما باید به دنبال توسعه کامل یک صنعت خاص باشیم و از این طریق خارجی‌ها را به ایران کشانده و بتوانیم تکنولوژی را از طریق همکاری‌های علمی میان ایران  و سایر کشورها انجام دهیم.

برانتون ادامه داد: ما دارای کالج های ارتباطی هستیم و این کالج ها در جاهایی که نرخ بیکاری بالاست به کمک شرکای ما می آیند تا ببینند علاقمندی آن‌ها به چه مشاغلی است و با افرادی کار می‌کنیم که دارای نقاط قوت در زمینه‌هایی نظیر کشاورزی، بهداشت و...هستند.

وی بخش بهداشت و صنعت داروسازی ایران را بسیار کامل دانست و گفت: ما می‌توانیم در این زمینه با ایران همکاری مشترک داشته باشیم.
 
مشاور عالی رئیس  کل بانک جهانی با اشاره به این که برای ایران هراسی و اسلام  هراسی باید برنامه های اقتصادی را تغییر و بخشی از آن  را مورد بازنگری قرار داد خاطر نشان کرد: ریشه بسیاری از مشکلات اقتصادی ایران ناشی از تحریم‌ها است چرا که در ایران استعدادهای بی شماری وجود دارد که تحریم‌ها در مقابل رشد ‌آن‌ها قد علم کرده‌اند.

انتهای پیام/
برچسب ها: گردشگری ، ایران ، موهبت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار