حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرلوحی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

آیت‌الله باقری‌کنی رئیس دانشگاه امام صادق(ص) شد

مسئول دفترآیت‌الله مهدوی‌کنی گفت: آیت‌الله محمدباقر باقری معروف به" باقری کنی" که پیش از این قائم مقامی ریاست دانشگاه را عهده دار بود، برای ریاست دانشگاه امام صادق(ع) انتخاب شد.

"حجت الاسلام والمسلمین سیدمصطفی میرلوحی" در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، درباره جانشینی آیت‌الله مهدوی‌کنی در ریاست دانشگاه امام صادق(ع)، اظهارداشت: آیت‌الله محمدباقر باقری معروف به" باقری کنی" که پیش از این قائم مقامی ریاست دانشگاه را عهده دار بودند، برای ریاست دانشگاه امام صادق(ع) انتخاب شدند.

شایان‌ذکر است: آیت‌الله محمدباقر باقری کنی متولد 1305در کن از توابع تهران است. وی پس از گذراندن تحصیلات ابتدایی یه همراه برادر کوچکتر خود مرحوم آیت‌الله محمدرضا مهدوی‌کنی در مسجد لرزاده تهران مشغول به تحصیل شد و در سال 1325 وارد حوزه علمیه قم شد.

 وی پس از گذراندن مقدمات و سطوح حوزه از محضر اساتیدی چون آیات عظام آیت الله بروجردی، حضرت امام خمینی، علامه طباطبائی، آیت الله گلپایگانی و آقا سید ابوالحسن قزوینی  دروس فقه و اصول و فلسفه و تفسیر را بهره مند شد.

 از سوابق  آیت‌الله باقری کنی می‌توان به قائم مقامی سرپرست کمیته‌های انقلاب اسلامی و معاونت وزیر کشور اشاره کرد.

آیت‌الله باقری کنی هم‌اکنون عضو مجلس خبرگان است و در دور اول و دوم مجلس خبرگان رهبری نیز نماینده مردم تهران در خبرگان بود.

وی از ابتدای تأسیس دانشگاه امام صادق(ع) تا کنون به عنوان عضو هیأت علمی و قائم مقام دانشگاه مشغول به فعالیت بود. شخصیت علمی و اخلاقی آیت‌الله باقری کنی در میان دانشجویان، کارکنان و اساتید زبانزد است و ایشان را به محل مراجعه برای رفع مسائل علمی، اخلاقی و دینی بدل کرده است.

انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار