مقامات بلند پایه اتحادیه اروپا در سفر روز های آینده به آنکارا همکاری بیشتر این کشور با داعش خواستار می شوند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، مقامات بلند پایه اتحادیه اروپا  در سفر به ترکیه همکاری بیشتر این کشور را در جنگ با داعش خواستار می شوند و از آنکارا می خواهند تحریم های این اتحادیه را بر ضد روسیه تضعیف نکند.

"فدریکا موگرینی" مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا ، "یوهانس هان" کمیسر توسعه اتحادیه اروپا و "کریستوس استیلیاندس" کمیسر امداد رسانی این اتحادیه روزهای دوشنبه و سه شنبه به ترکیه سفر می کنند.

موگرینی در بیانیه ای اعلام کرد :" این سفر نشانه جدی از اهمیت راهبردی مناسبات اتحادیه اروپا و ترکیه و تمایل به افزایش تعامل است. "

ترکیه از سال 2005 میلادی تاکنون برای پیوستن به اتحادیه اروپا سرگرم مذاکره بوده است اما موانع سیاسی به ویژه اختلاف بر سر قبرس و مخالفت برخی کشورهای عضو اتحادیه اروپا با عضویت ترکیه پیشرفت ها را کند کرده است.

اما مقامات بلند پایه اتحادیه اروپا در حال حاضر امیدوارند رئیس جمهوری و نخست وزیر جدید ترکیه و کمیسیون جدید اروپا در بروکسل آغاز تازه ای برای هموار کردن مسیر مذاکرات در سطح بالا درباره منافع مشترک راهبردی باشند.

این مقامات یک هفته پس از سفر ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه به ترکیه سفر خواهند کرد.

مقامات اتحادیه اروپا درباره لزوم همکاری نزدیکتر در جنگ با شبه نظامیان داعش و دیگر گروههای شبه نظامی و تلاش برای قطع کمک مالی و جلوگیری از جریان پیوستن شبه نظامیان خارجی گفتگو خواهند کرد.

هزاران اروپایی برای پیوستن به گروه داعش و دیگر گروههای شبه نظامی هوایی به سوریه رفته اند و ترکیه مسیر ترانزیتی اصلی است.

ترکیه اعلام کرده است دولت های اروپایی باید برای جلوگیری از  چنین سفرهایی بیشتر تلاش کنند.

یک مقام اتحادیه اروپا که خواست نامش فاش نشود گفت این اتحادیه کمک ترکیه را برای شناسایی شبه نظامیان خارجی خواستار است.

این مقام افزود ترکیه به تحریم های غرب بر ضد روسیه نپیوسته است. مقامات اتحادیه اروپا از ترکیه خواهند خواست به این تحریم ها بپیوندد.

مقامات بلند پایه اتحادیه اروپا با "رجب طیب اردوغان" رئیس جمهور و "احمد داود اوغلو" نخست وزیر ترکیه مذاکره و از اردوگاه آوارگان در این کشور دیدن خواهند کرد.

 آنها افزایش کمک اتحادیه اروپا را به ترکیه برای رسیدگی به امور آوارگان سوری و عراقی اعلام خواهند کرد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار