قوانین نژادپرستانه و فرقه گرایانه گروه داعش با خشونت در مناطق تحت کنترل این گروه در حال اجراست و مطمئنا با قانون جدید مورد نظر نتانیاهو وجوه اشتراک بسیاری دارد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ پایگاه اینترنتی گلف نیوز در گزارشی به قلم مصطفی کرکوتی(رئیس سابق اتحادیه مطبوعات خارجی در لندن) با عنوان «رویاهای بنیامین نتانیاهو تفاوتی با رویاهای داعش ندارد»، نوشت: درخواست بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل به منظور برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی در ماه مارس آینده به طور کلی در دستور کار دولت اسرائیل قرار گرفته است.  با این حال، نتیجه انتخابات پارلمانی هر چه که باشد - چه نتانیاهو برای چهارمین بار به عنوان نخست وزیر اسرائیل انتخاب شود یا فرد جدید مسئول تشکیل کابینه شود - لزوما سبب نخواهد شد اسرائیل در مقابل فلسطینیان سیاستی کمتر تهاجمی را در پیش بگیرد.

نتانیاهو - از زمان تکیه زدن بر کرسی نخست وزیری اسرائیل در سال 2012- با سرعت هر چه تمام تر در پی اتخاذ سیاست هایی مبتنی بر تبعیض نژادی علیه فلسطینیان بوده است از جمله با اعراب ساکن در سرزمین هایی که مرزهای آن در سال 1948 تعیین شده بود.

نتانیاهو با اتخاذ چنین سیاست تهاجمی در ایجاد تنفر در میان اسرائیلی ها در قبال اعراب و به خصوص فلسطینیان موفق بوده است. با وجود آن که حزب لیکود تنها 20 کرسی از 120 کرسی پارلمان اسرائیل را در اختیار دارد ، اما ماهیت چند پاره فضای سیاسی اسرائیل سبب شد نتانیاهو بار دیگر به عنوان نخست وزیر اسرائیل انتخاب شود.

و از آنجایی که هیچ حزبی اکثریت را در کنست در اختیار ندارد ، گزینه پیش رو تشکیل دولتی ائتلافی در اسرائیل به مدت دست کم دو دهه بوده است. حتی اگر یک نامزد از جناح چپ میانه در انتخابات اسرائیل به پیروزی برسد و دولت بعدی اسرائیل را در پایان ماه مارس تشکیل دهد ، بعید به نظر می رسد این نخست وزیر جدید بتواند بدون شراکت با جناح راست یا احزاب افراطی ،کابینه ای کارآمد تشکیل دهد .

نتانیاهو طی دوران تبلیغات انتخاباتی خود به تأکید بر سیاست های قبلی خود ادامه خواهد داد زیرا او هیچ گزینه دیگری در اختیار ندارد. دستاوردهای دولت نتانیاهو در زمینه های اقتصادی در حال حاضر با شکست رو به روست و افکار عمومی اسرائیل دیگر به او اعتماد ندارند. او در حال حاضر در حالی وارد تبلیغات انتخاباتی می شود که گزینه های زیادی در اختیار ندارد و از حمایت اسرائیلی ها نیز برخوردار نیست. 

انتخابات پارلمانی در اسرائیل در زمانی برگزاری می شود که اسرائیلی ها احساس می کنند بیش از هر زمان دیگری تحت فشار قرار گرفته اند. رشد اقتصادی اسرائیل بسیار کند است و دولت با کمبود بودجه رو به روست و با سرعت در حال افزایش هزینه های زندگی است. 

بر اساس نظرسنجی های اخیر،  میزان محبوبیت نتانیاهو به شدت کاهش یافته و به 37 درصد رسیده است . 

بنابراین، این احتمال وجود دارد که نتانیاهو با بسته ای از موضوعات هراس انگیز برای شهروندان اسرائیل پا به عرصه تبلیغات انتخاباتی می گذارد : این که یهودیان تحت فشار قرار گرفته اند،  تهدید های تروریستی بالاست و جهان با ایران هسته ای رو به روست . هدف نهایی نتانیاهو - همانند همیشه - ایجاد درجه ای از ترس در میان شهروندان اسرائیلی است. او به سبب مهارتش در ایجاد فرهنگ ارعاب در سریع ترین زمان ممکن مشهور است.

نتانیاهو با ارائه چنین قانونی مطمئنا در پی ایجاد کشوری « تنها برای یهودیان » است به همین دلیل چنین رفتارهای خشونت آمیزی را با شهروندان مسیحی و مسلمان انجام می دهد. چنین قانونی همانند همان کاری است که  تروریستهای داعش در پی انجام آن در جهان عرب هستند.

ایجاد کشوری مختص یهودیان تنها بدین معناست که دیگر شهروندان غیر یهودی به ترک این کشور ترغیب خواهند شد یا در صورت  بی میلی وادار به چنین کاری می شوند .

داعش دیدگاه های خود را بر مردم در کشور خاص خود تحمیل می کند و آنها را فراتر و برتر از دیدگاه های دیگر مذاهب و فرقه ها می داند. به همین ترتیب؛ قانونی که دولت نتانیاهو به پارلمان اسرائیل ارائه کرده است نیز دیدگاه های یهودی گرایانه خود را برتر از دیگر اعتقادات می داند.

قوانین نژادپرستانه و فرقه گرایانه گروه داعش نیز با خشونت در مناطق تحت کنترل این گروه در حال اجراست و مطمئنا با قانون مورد نظر نتانیاهو وجوه اشتراک بسیاری دارد. 

در اسرائیل،  این قانون جدید سبب تغییر نظام اجتماعی و محدود شدن آن تنها به یهودیان می شود . بدین ترتیب این قانون به منزوی شدن بیش از پیش اعراب در سرزمین های فلسطینی خواهد شد. 



انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار