رئیس سازمان بهزیستی کشور از راه اندازی سامانه‌های جدید به منظور ارتقای ظرفیت بهزیستی در ارائه خدمات خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران همایون هاشمی رئیس سازمان بهزیستی در بازدید از غرفه بهزیستی در بیستمین الکامپ به دست آوردهای نوین سازمان اشاره کرد و گفت: سازمان بهزیستی با    تنوع وظایف و تعهدات ناگزیر از به کارگیری ابزارهای نوین در توسعه خدمات است.
 
وی افزود:‌منابع انسانی سازمان برابر قانون در بخش دولتی کمتر می‌شود و در حال حاضر شبکه  گسترده  غیر دولتی با بیش از 28هزار بخش در قالب‌های حقیقی و حقوقی فعالیت می‌کنند که البته این شبکه‌ها نیاز به پشتیبانی و تقویت دارند.
 
رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به این فعالیت‌های جدید سازمان مبنی بر IT تصریح کرد: سازمان بهزیستی در برنامه‌های راهبردی و استراتژی‌های خود به موضوع فناوری‌های نوین به منظور توسعه خدمات خود توجه ویژه‌ای دارد.
هاشمی به افق چشم انداز سازمان اشاره کردو گفت: سازمان بهزیستی با ظرفیت‌های مضاعف وارد نمایشگاه شده و امیدواریم که بتوانیم خدمات جدید را در بخش غیر دولتی ارائه کنیم و می‌توان ادعا کرد که اولین دستگاه دولتی با بهره وری بالا در این بخش هستیم.
 
وی با اشاره به پنجره جدید در حوزه آسیب‌های اجتماعی از طریق فناوری‌های نوین تصریح کرد:‌بهتر است که مراقبت‌های ویژه‌ای در زمینه آسیب‌های اجتماعی و اختصاصی در حوزه فناوری اطلاعات داشته باشیم.
 
رئیس سازمان با اشاره به رویکرد آسیب زدایی در بخش فناوری  اطلاعات اظهار داشت:‌می‌توانیم از فناوری‌های جدید به عنوان اطلاع رسانی و آماده سازی در بخش کاهش آسیب ها استفاده کنیم.
 
هاشمی با تاکید بر برنامه‌های متعدد در سازمان از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری تصریح کرد:‌بهزیستی با 28نرم افزار ملی و فراگیر در بستر IT فعالیت می‌کند که جمعیتی بالغ بر 15میلیون نفر از این خدمات استفاده می‌کنند و آمادگی استفاده از دیگر ظرفیت‌ دیگر دستگاه‌ها را نیز داریم.
 
وی به خدمات سازمان در این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: کارگاه‌های آموزشی با محوریت مشاوره‌ای سامانه پرداخت مدد جویی، سامانه دانشجویان سازمان بهزیستی با هدف پوشش نیازهای دانشجویان تحت حمایت مرکز از خدمات سازمان است.
 
وی با اشاره به دست آوردهای جدید سازمان عنوان کرد‌:‌اولین جشنواره نرم افزار تلفن همراه با رویکرد برطرف کردن نیازهای جامعه هدف بهزیستی با محوریت راهنمای دسترسی به خدمات و نشانی مراکز به صورت مکان محور ومعرفی خدمات و مراکز برگزار می‌کند که علاقمندان می‌توانند آثار خود را تا نیمه اول بهمن به سازمان بهزیستی ارسال کنند.
 
هاشمی خاطر نشان کرد: از سامانه 720* و 555* که آماده دریافت کمک‌های مردمی در بخش سامانه مشارکت مردمی است رونمایی می‌شود و قابلیت دانلود از سایت سازمان بهزیستی را دارد و همچنین سامانه شب یلدای بهزیستی که از امروز فعالیت خود را آغاز کرده تا شب یلدا آماده دریافت کمک‌های مردمی است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار