یک کارشناس مذهبی گفت: غرب قدرت محاسبات خود را از دست داده و طبق گفته یکی از نظریه پردازان، غرب دیگر نمی‌تواند حتی برای یک سال هم محاسبه دقیقی ارائه دهد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمین «سید مهدی میرباقری» امروز با حضور در مراسم روز 16 آذر که در سالن فردوسی برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت این روز گفت: همه ما از خدا بخواهیم که از همت بلندی که دانشجویان عزیز به ویژه در طول سال‌های بعد از انقلاب و در جبهه نبرد داشتند به ما نیز عنایت کند و از روح بلند شهدا برای ادامه مسیر و مبارزه کمک گرفته و مطمئنیم با عزم راسخ در این مسیر می‌توانیم به فتوحات برسیم.

وی با بیان اینکه غرب در سراشیبی سقوط قرار گرفته و به تعبیر  الهی آینده جهان در اختیار اسلام خواهد بود، گفت:  انقلاب اسلامی با وجود تمامی دشمنی‌ها توانست وارد مقیاس جهانی شود.

این کارشناس مذهبی با بیان این که در مسیر مبارزه سه مقیاس ملی، بین‌المللی و جهانی وجود دارد اظهار داشت: در مقیاس مبارزه ملی گاهی مبارزات دانشجویی منجر به تعقیب قدرت و ساختار نظام است مانند مبارزات قبل از انقلاب که ساختار نظام کشور را از شاهنشاهی به نظام جمهوری اسلامی تغییر داد مبارزه ملی اعم از سیاسی فرهنگی اقتصادی می‌تواند مقیاس آن ملی باشد.

وی افزود: مبارزات بین‌المللی یعنی این که یک ملت برای این که با حفظ ساختارهای کلان جامعه جهانی و حفظ مفاهیم حاکم بر جوامع به دنبال این است که قدرت خود را افزایش دهد مانند تلاش کشور چین که به دنبال تغییر مفاهیم نیست بلکه می‌خواهد در فرهنگ حاکم بر جهان سهم و تاثیر خود را افزایش دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری با بیان این که مبارزات جهانی برای این است که شما می‌خواهید ساختار حاکم بر جهان را تغییر دهید عنوان کرد: در این مبارزه می‌خواهید مفاهیم حاکم بر جهان را عوض کنید و مانند مفاهیمی چون آزادی سعادت و تکامل را تغییر دهید اگر در این نوع مبارزات جامعه‌ای بتواند وارد این مقیاس و مبارزات شود حتی رفتارهای خرد کلان و ملی خود نیز در این مقیاس تاثیر خواهد گذاشت.

وی ادامه داد: انقلابی می‌تواند وارد این مقیاس شود که ادبیات آن همسو با مقیاس جهانی باشد و به شکر خدا انقلاب اسلامی با داشتن دشمنان بسیار توانسته تبدیل به یک مبارزه در مقیاس جهانی شود.

حجت‌الاسلام میرباقری با اشاره به نکته‌ای به نقل از مسئول دفتر فرح که ده سال پیش در مورد دشمنان ایران گفته بود، گفت: هزینه‌ای که در ربع قرن گذشته برای سرنگونی جمهوری اسلامی کرده پیش از تمام هزینه‌هایی است که در طول 40 سال جنگ سرد علیه کل بلوک غرب کرده است و حال اگر ده سال را هم به آن اضافه کنیم با توجه به پیشرفت ابزارها خواهیم دید چه هزینه‌های هنگفتی علیه انقلاب کرده‌اند.

وی بیان داشت: اگر می‌خواهید مقیاس خود را بسنجید باید نگاهی به میدان سرمایه گذاری دشمن داشته باشید.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری عنوان کرد: انقلاب اسلامی توانسته تمام تلاش‌ها را نابود و از مرزها گذشته و تبدیل به یک مقیاس جهانی با ایده تمدنی نوین شود.

وی با اشاره به نکته یکی از تئوریسین‌های آمریکا در مورد ایران تاکید کرد: وی می‌گوید لیدر تمدن اسلام ایران و لیدر تمدن مدرن غرب آمریکاست و مهمترین درگیری تمدن‌ها بین اسلام و غرب است، انقلاب ما از مقیاس مبارزات ملی که برای تغییر ساختار نظام بود توانست از مقیاس بین‌المللی برای افزایش قدرت خود استفاده کند حال به دنبال تغییر مفاهیم حاکم بر جوامع هستیم.

این کارشناس مذهبی با بیان این که به همین دلیل است که همه دنیا با ساختار و مفاهیم ما مخالفند ادامه داد: غرب هرگز برای منافع ما کاری نکرده و ما همچنان با آنها مبارزه می‌کنیم مبارزات گاهی در مقیاس جهانی قرار می‌گیرد و حال در این عصر شما دانشجویان باید نقش خود را در مبارزات جهانی ایفا کنید.

وی افزود: دوران دور هم جمع شدن انقلاب کردن برای ساختار نظام به پایان رسیده و متاسفانه برخی از روشنفکران بیمار در جوامع نیم قرن از جهان عقب هستند و می‌خواهند با مقیاس جهانی می‌توانند جهان را بسنجند.

حجت‌الاسلام میرباقری گفت: در این مقابله مبارزات یک کشور تبدیل شده است به یک مبارزه جهانی و توانسته‌ایم با انقلابمان قطب‌بندی جهان را تغییر دهیم در همین دانشگاه تا سال 55 قبل از انقلاب فضا بسیار متشنج و امروز موازنه به نفع اسلام تغییر کرده است و ما باید در برخورد حوادث عظیم کشورمان از موضع دانش تخصصی وارد نشویم بلکه از وضع دانش فوق استراتژیک منطقه‌ای به برخی از مسائل کشور نگاه کنیم.

وی ادامه داد: غرب قدرت محاسبات خود را از دست داده  و طبق گفته یکی از نظریه پردازان، غرب دیگر نمی‌تواند حتی برای یک سال هم محاسبه دقیقی ارائه دهد.

این کارشناس مذهبی در پایان خاطرنشان کرد: نوع برخورد آنان با اسلام شکست نرم افزار غرب است و شما به عنوان قشر دانشجو باید کارهای فرهنگی کرده نرم افزارهایی برای سبک زندگی در سایه دین تولید و برای مبارزه با دشمنان وارد مقیاس جهانی شوید، ضمن این که شما باید با جنبش علمی معادلات غربی‌ها را تغییر دهید.

انتهای پیام/
برچسب ها: مراسم ، روز ، دانشجو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار