حسین ابراهیم مقدم روانشناس و استاد دانشگاه در گفتگو با
خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تعریف شایعهپراکنی، افزود: اصولا شایعه به چیزی گفته میشود که فرد بر اساس پارهای از مسائل که در آن دروغ و حقیقت میتواند سهم داشته باشد مطلبی را بیان میکند که ارائهی این مطلب از فرد به فرد دیگری دچار تغییر و تحولاتی میشود و نهایتا بعد از چند بار دست به دست شدن ماهیت اولیه و اساسی خودش را از دست میدهد.
وی اظهار داشت: پیامهای نادرست و برخلاف حقیقت که تطبیقی با حقیقت ندارد در سایتهای مجازی انتشار داده میشود و ما را با پدیدهای مواجه میکند که شاهد تغییرات خاصی در سیستم پیامرسانی خواهیم بود و نشاندهنده این است که در خیلی از مواقع افراد تمایل دارند که با توجه به سلیقهی خود پیامها را تغییر دهند.
ابراهیم مقدم خاطرنشان کرد: استفاده از ادبیات متفاوت میتواند بر روی مفهوم پیام تأثیرگذار باشد از طرف دیگر استفاده از تصاویر یا مواردی از این دست نیز میتواند محتوای پیام را تحت تأثیر قرار داده و جذابیت پیام را کاهش یا افزایش دهد.
انتهای پیام/