معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت : این سازمان در خصوص بیماران روانی مزمن با مشکلات عدیده‌ای مواجه است که از آن جمله می توان به مشکلات دارویی این افراد اشاره کرد.

یحیی سخنگویی معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران عنوان کرد: با توجه به اینکه سازمان بهزیستی تقبل کرده است بیماران روانی مزمن را سازماندهی نماید یکی از چالشی های که به طور متداول با آن روبه‌رو هستیم هزینه‌های بسیار بالای بیماران روانی مزمن است.

وی ادامه داد: در حال حاضر 23 هزار بیمار روانی مزمن در مراکز سازمان بهزیستی نگهداری شده و از خدمات این مجموعه بهره مند می شوند.

سخنگویی تصریح کرد : یکی از معضلات ما در حوزه توانبخشی پشت نوبتی بودن تعداد زیادی از این بیماران در استان‌های محروم است که البته در شهر اصفهان نیز این امر وجود دارد و ما علی رغم رویکرد و میل  باطنیمان مجبور به گسترش و راه اندازی مراکز جدید برای این بیماران  هستیم .

وی افزود: چالش بزرگ ما در حوزه توانبخشی تامین دارویی این افراد است چراکه به علت گرانی داروها سازمان بهزیستی کشور با مشکلات عدیده ای مواجه است .

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور به طرح ترخیص بیماران روانی مزمن از مراکز شبانه روزی اشاره و خاطرنشان کرد : افرادی که به تشخیص پزشک معتمد سازمان  و کمیسیون مربوطه واجد شرایط ترخیص باشند با موافقت خانواده شان از مراکز مرخص می شوند و برای نگهداری آنان در منزل کمک هزینه ای به سرپرستشان  پرداخت می شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: بهزیستی ، بیماران ، روانی ، مزمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار