رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزکوه از پایان سرشماری پاییزه حیات وحش این شهرستان خبر داد و گفت: بیش از 2000 راس قوچ و میش و کل و بز در مناطق شکار ممنوع و مناطق آزاد این شهرستان شمارش شد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، رضا کرمی اظهار داشت: سرشماری پاییزه حیات وحش مناطق حفاظت شده و آزاد شهرستان فیروزکوه در طی روز های گذشته توسط محیط بانان و تشکل‌های مردمی این شهرستان به انجام رسید.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست فیروزکوه با اشاره به اینکه این سرشماری به مدت 5 روز انجام شد، افزود: در طی مدت سرشماری بیش از 2000 راس قوچ ومیش و کل وبز در مناطق شکار ممنوع و مناطق آزاد شهرستان شمارش شد.

کرمی به بیان جزییات این سرشماری اشاره کرد و اظهار داشت: در مناطق شکار ممنوع شهرستان جمعا به تعداد 1639 راس کل و بز و قوچ و میش شمارش شد که از این تعداد 1539 راس قوچ و میش و 100 راس کل و بز است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزکوه ادامه داد: در مناطق آزاد شهرستان هم جمعا 537 راس کل و بز و قوچ و میش شمارش شد که از این تعداد 283 راس قوچ و میش و 254 راس کل و بز را شامل می‌شود.

کرمی تصریح کرد: همچنین گونه‌های جانوری دیگری نیز از جمله کبک و پرندگان شکاری ، گرگ ، روباه ، خرگوش و گراز در این مناطق مشاهده شدند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: هدف از سرشماری سالانه مقایسه آماری با سال‌های گذشته، بررسی وضعیت پوشش گیاهی منطقه  شناسائی عوامل تهدید و برنامه‌ریزی بهتر برای حفظ گونه‌های ارزشمند است.

انتهای پیام/
برچسب ها: سرشماری ، پاییزه ، شمارش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار