نظرسنجی جدید حاکی است روابط نژادی در آمریکا در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما بدتر شده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، نظرسنجی جدید بلومبرگ پولیتیکس حاکی است 53 درصد امریکایی ها معتقدند که روابط نژادی (میان سفید پوستان و سیاهپوستان) در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما بدتر شده است. در عین حال 36 درصد پرسش شوندگان نیز گفتند روابط نژادی تغییر نکرده است و فقط نه درصد گفتند که روابط نژادی در دوران ریاست جمهوری اوباما بهتر شده است. 

بر اساس این نظرسنجی ،45 درصد از سیاهپوستان پرسش شونده گفته اند که روابط نژادی بدتر شده در حالی که 56 درصد از پرسش شوندگان سفید پوست گفتند روابط نژادی بدتر شده است.  

همچنین واکنش ها به دو تصمیم اخیر هیئت های منصفه دادگاه در خصوص تیراندازی پلیس امریکا و افراد مظنون سیاهپوست نشان داد که اختلافات و شکاف ها در حال گسترش است. در هر دو مورد تیراندازی ، سیاهپوستان غیرمسلح به دست ماموران پلیس سفیدپوست کشته شدند. 

در خصوص پرونده فرگوسن در ایالت میسوری ، 52 درصد عموم با تصمیم دادگاه مبنی بر احضار نشدن دارن ویلسون مامور پلیس در حادثه تیراندازی مرگبار به مایکل براون هجده ساله به دادگاه ، موافق بودند.

در حالی که در منطقه استیتن ایلند نیویورک ، فقط 40 درصد عموم با تصمیم دادگاه مبنی بر عدم صدور کیفرخواست علیه دانیل پانتالئو افسر پلیس در رابطه با مرگ اریل گارنر چهل و سه ساله موافق بودند.

این نظرسنجی میان 1001 نفر در روزهای سوم تا پنجم دسامبر امسال برگزار شد.


انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار