يك شب دلم بهانه كرب و بلا گرفت قلبم شكست و دور و برش را خدا گرفت پس پا شدم به نيت روضه ،كه ناگهان ديدم بهشت آمد و دست مرا گرفت اي زائري كه مي روي آهسته تر برو! شوق غم حسين ، مرا هم فرا گرفت اذن دخول خواندم و وارد شدم ولي ديدم بهشت ، گوشه اي ازعرش جا گرفت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ رئیس حج و زیارت در گفتگو با خبرنگار باشگاه گفت: با اشاره به اینکه روزانه بالغ بر40هزار نفراز مرزها عبور میکنند افزود: تا کنون حدود451هزار نفر از دو مرز شلمچه و چزابه  همراه با نوای شور حسینی و مداحی مداحان عاشق اباعبدالله به سوی منزلگه عشق رهسپار شدند. و پیش بینی می‌شود تا اربعین حدود600هزار نفر راهی دیار عشق می شوند.

امنیت مرزها
ناصر حویزاوی بیان داشت: با همت مرزداران جمهوری اسلامی ایران خداروشکر تاکنون هیچ مشکلی از لحاظ امنیت در مرزها وجود ندارد و تمامی ارگان هایی که در انجا حضوردارند همه تلاش خود را برای رفاه حال زائرین انجام میدهند.

وی افزود: مأمورین مرزبانی برای ایجاد امنیت زائرین تا آخرین نفرعاشقان حسینی در مرزها حضور خواهند داشت.

امکانات رفاهی برای برگشت زائرین
رئیس حج و زیارت خاطرنشان کرد: طی جلسه ای که باحضور دستگاه ها و ارگان های مربوطه که در مرز حضور دارند برای بازگشت زائرین برگزار شد،تمهیداتی اندیشیده شد که این تهمهیدات شامل: تأمین امنیت و ایمنی جاده ها برای بازگشت زائرین، پذیرایی در راه ها و جاده ها، حمل و نقل و جابجایی زائرین تا خرمشهر و سوسنگرد و شهرهای خودشان

ناصر حویزاوی ادامه داد:شرکت اتوبوس رانی تهران و اهواز 300دستگاه اتوبوس دراختیار زائرین قرار داده است و در کنار آن حمل ونقل ریلی و پایانه های مسافربری وخطوط هوایی هم برای خدمت به زائرین آماده هستند.

وی اظهارداشت : که مرز شلمچه به دلیل نزدیکی به شهرهای خرمشهر، آبادان و سوسنگرد بهترین مرز برای ورود و خروج عاشقان حسینی است.

 امدادرسانی به زائرین

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان خوزستان اظهار داشت: استان خوزستان دارای 2 مرز زمینی شلمچه و چذابه با کشور عراق است که در مرز شلمچه دانشگاه علوم پزشکی آبادان  با استقرار 2 دستگاه اتوبوس آمبولانس و 10 دستگاه آمبولانس در مرزهای شلمچه و چذابه برای خدمت رسانی به زائرین اربعین حسینی و زوار محترم حضرت اباعبداله الحسین(ع)  آماده می باشند که به دلیل کثرت جمعیت مشتاقان امام حسین(ع) برای سفر به کشور عراق از مرز شلمچه،  همچنین پایگاههای اورژانس جاده ای منتهی به مرز شلمچه نیز به حالت آماده باش می باشند.

دکتر شهیار میرخشتی گفت: ارگانهای دیگری هم طبق هماهنگی های قبلی باید پزشک و دارو در مرزها مستقر و به زوار محترم خدمت رسانی می کردند ولی این اقدامات تاکنون عملی نشده است و بار درمان بیماران سرپایی نیز بر عهده فوریتهای پزشکی افتاده است.

وی در پایان با بیان اینکه وظیفه اورژانس درمان بیماران سرپایی نیست بلکه درمان بیماران در موارد اورژانس پزشکی است گفت: پرسنل اورژانس با تمام توان درحال خدمت رسانی می باشند ولی لازم است ارگان های ذیربط همکاری لازم را جهت تهیه دارو و ملزومات مورد نیاز به عمل آورند.

به گفته رئیس اداره کل حج وزیارت،۲۴ آمبولانس صبح امروز وارد خاک عراق شدند، که در مجموع ۵۰ نفر از عوامل امدادی و درمانی در آنها حضور دارند.که در مجموع هم اکنون ۴ تیم ۱۰۵ نفره، ۶۰ نفره، ۲۵ نفره و ۳۵ نفره در عراق مشغول خدمت‌رسانی به زائران هستند خدمت‌رسانی به زائران به صورت شبانه‌روزی ادامه دارد.

سعید اوحدی ادامه داد: تیم‌های امدادی و درمانی مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر تا ۳ روز بعد از اربعین در عراق مستقر هستند تا تمام زائران به سلامت خاک عراق را ترک کنند وی گفت: مردم حتما کفش راحت، پتو و لباس کافی به همراه داشته باشند ضمن آن که چادرهای هلال احمر هر پنج کیلومتر برپاشده و دارو به اندازه کافی فراهم شده است اما اگر زائران داروی خاصی مصرف می کنند به همراه خود ببرند.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.