رژیم صهیونیستی از طریق گروه های مسلح مخالف نظام سوریه اهداف خود را در این کشور دنبال می کند و درصدد نابودسازی تاسیسات زیربنایی سوریه است و ترور شخصیتهای علمی این کشور را نیز افزایش داده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، اسرائیل دست از دخالت در روند بحران سوریه برنداشته است و گاهی از طریق گروه های مسلح در جنوب برای ایجاد منطقه حائل با بلندیهای اشغالی جولان و گاهی نیز از طریق ترور شخصیتهای سوری به دخالتهای خود در بحران این کشور ادامه می‎دهد و گاهی نیز با حملات هوایی به صورت مستقیم در این کشور دخالت می‌‌کند. 

"دیمه ناصیف" خبرنگار این شبکه در دمشق تاکید کرد: اسرائیل در جنگ سال 1973 نتوانست تپه الحاره در حومه درعا را تصرف کند اما اکنون در نتیجه ائتلاف غیرعلنی با گروه های مسلح و اقدامات امنیتی، توانسته به این منطقه بازگردد. جنگنده های اسرائیلی در آسمان قنیطره و حوران پرواز می کنند. از زمانی که بحران سوریه آغاز شده است، دخالت های اسرائیل در این کشور لحظه ای متوقف نشده است. این رژیم از سرگرمی ارتش سوریه در دهها جبهه ای که به روی آن گشوده شده است، برای تحقق اهداف دیرینه خود بهره برداری می‎کند و این کار را مثل جبهه جنوب یا از طریق واسطه یا از طریق حملات مستقیم هوایی به مواضع نظامی و غیرنظامی سوریه انجام می دهد. 

در ادامه گزارش آمده است: اسرائیل همچنین به ترور عناصر اصلی برنامه موشکی و تسلیحاتی سوریه روی آورده است و اسرائیل در آشفته بازار درگیری ها در سوریه، از طریق گروه های مسلح بسیاری از شخصیت های علمی سوریه را ترور کرد. اسرائیل دو سال پس از درگیری ها توانست به جبهه جنوبی سوریه نفوذ کند و نیروهای بین المللی را از آنجا بیرون راند و جبهه النصره و دیگر گروه های مسلح محلی را که در مقابل دریافت حمایت لجستیکی و اطلاعاتی و پزشکی از اسرائیل، به این رژیم وفاداری نشان می دهند، جانشین نیروهای بین المللی کرد. اسرائیل در چارچوب کمک های درمانی خود، یک هزار و ششصد تن از افراد مسلح را به بیمارستان های خود منتقل کرده است. 

خبرنگار المیادین همزمان با پخش تصاویری از افراد مسلح گفت: به این ترتیب اسرائیل برای اولین بار از زمان آغاز درگیری ها در سوریه، بازویی برای جاسوسی و فعالیت هایی اطلاعاتی دارد که می تواند تاسیسات و ساختارهای زیربنایی این کشور را در جنوب نابود کند، زیرا گروه های مسلح مخالف نظام سوریه در این مناطق جنگی نیابتی را به نمایندگی از اسرائیل اداره می کنند. اسرائیل در دو سال از درگیری های سوریه به اهدافی دست پیدا کرده است که در نیم قرن درگیری و سه جنگ با سوریه خواب تحقق چنین اهدافی را هم نمی‌‌دید. 



انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار