در نشست مشترک قبیله "مهمند"که با حضور اعضای قبایل "باجور ایجنسی" و "کنر" افغانستان برگزار شد شرکت‌کنندگان تصمیم گرفتند صلح و امنیت را در ۲ طرف «خط دیورند» برقرار کنند.

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، در نشست مشترک قبیله "مهمند" که با حضور اعضای قبایل"باجور ایجنسی" و "کنر" افغانستان برگزار شد شرکت‌کنندگان تصمیم گرفتند تا صلح و امنیت را در 2 طرف «خط دیورند» برقرار کنند.
 
در این نشست که در مناطق "بار خالوزو" و "تارخو" از توابع مهمند و باجور برگزار شد، "مالکان" (بزرگان) ولایت کنر افغانستان و باجور پاکستان شرکت داشتند.
 
شرکت کنندگان در این نشست عنوان کردند در مورد برقراری صلح در 2 طرف خط دیورند به اتفاق نظر رسیده‌ و قبایل برای رسیدن به این هدف با یکدیگر همکاری می‌کنند.
 
در نشست 22 نفره افغانستان افرادی چون "مولوی عبدالحکیم"، "حاجی شاه محمود"، "مولوی عنایت‌الله"، «حاجی جان ولی» و «گل محمد مروره» شرکت داشتند.
 
نمایندگان افغان عنوان کردند که به زودی در مناطق مربوط به خود در افغانستان نشستی برگزار کرده و تصمیم‌های اتخاذ شده در نشست مهمند را تصویب خواهند کرد. پس از این نشست نیز جرگه دیگری با حضور بزرگان و ریش‌سفیدان 2 طرف برگزار خواهد شد.
 
قبیله مهمند در 2 طرف خط دیورند ساکن بوده و روابط برادرانه‌ای با یکدیگر دارند. اما حملات مرزی چند وقت اخیر ، دسترسی این افراد به سمت دیگر مرز را محدود کرده است.
 
/انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار