اعتراض مردم آمریکا به حکم دادگاه نیویورک برای تبرئه پلیس عامل قتل یک سیاه پوست غیر مسلح همچنان ادامه دارد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، افزون بر نیویورک، اعتراض مردم آمریکا بخصوص سیاه پوستان به حکم دادگاه نیویورک برای  محاکمه نشدن پلیس عامل قتل یک سیاه پوست غیر مسلح همچنان ادامه دارد و برخی گزارش ها از شلیک گلوله های پلاستیکی حکایت دارند.

 شهرهای بزرگ دیگر آمریکا مانند شیکاگو نیز شاهد تظاهراتی بود که هفته گذشته نقاط مختلف این کشور را فرا گرفت. 

آخرین اظهارات سیاه پوست نیویورکی قربانی که هنگام بازداشت بیان کرده بود:" نمی توانم نفس بکشم" اکنون تبدیل به شعار مردم معترض شده است و دعوت‌ها برای برگزاری تظاهرات اعتراض آمیز در سراسر آمریکا همچنان ادامه دارد.

بسیاری از این تظاهرات ها در نقاط مختلف آمریکا بدون مشکل خاصی بود ولی در یک مورد تظاهرات در شمال کالیفرنیا رنگ خشونت گرفت و تظاهر کنندگان با پلیس درگیر شدند. 

صدها تظاهر کننده ای که در آزادراه اوکلین مشغول حرکت بودند، با پلیس درگیر شدند و پلیس نیز در نهایت مجبور به شلیک گاز اشک آور به سوی آنان شد.

در چند مورد، غارتگری‌هایی نیز از صنایع مختلف در منطقه گزارش شده است که در برخی موارد، تلاش سازمان دهندگان این اعتراض ها برای دور نگاه داشتن اقدام خود از خشونت های اینچنینی، به حمله آشوبگران به آنان انجامید.

این اعتراض ها زمانی بالا گرفت که هیئت عالی منصفه در نیویورک تصمیم گرفت پلیس سفید پوستی را که با شیوه بازداشت خود باعث مرگ "اریک گارنر "شده بود، به دادگاه احضار نکند.

"گووین کار"، مادر اریک گارنر گفت: پیام ما این است، ما خواستار هیچ خشونتی نیستیم ولی می خواهیم اعتراض را ادامه دهیم. 

در برکلی کالیفرنیا نیز، شماری از تظاهر کنندگان با شکستن پنجره ها، به سو پلیس اشیاء مختلفی پخش کردند.

 برخی در رسانه‌های اجتماعی آمریکا از شلیک گلوله های پلاستیکی از سوی پلیس خبر داده اند ولی هنوز پلیس به این مساله واکنشی نشان نداده است. 

اعتراض ها به سالن های مترو نیز کشیده شده است و حتی برخی ورزشکاران نیز روی لباس های خود در میدان های ورزشی، جمله "نمی توانم نفس بکشم" را نوشته اند.

بیوه گارنر نیز بعد از جدال لفظی شهردار فعلی و سابق نیویورک، گفته است از امنیت فرزندان خود می ترسد و بیم این دارد که پلیس به آنان آسیب برساند.

پلیس اوکلند می‌گوید پنج خودرو پلیس در اعتراض‌های آخر هفته گذشته غارت شده‌اند و دهها نفر نیز در این اعتراض ها بازداشت شده اند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار