باتوجه به فرا رسیدن فصل سرما و مهیا شدن شرایط اقلیمی برای بیماری های طیور بویژه انفلوانزا احتمال انتقال این بیماری فوق حاد پرندگان در صورت شکار و زنده گیری پرندگان مهاجر وجود دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان در خصوص احتمال انتقال بیماری آنفلوانزا در صورت شکار و یا زنده گیری پرندگان وحشی باتوجه به فرارسیدن فصل سرما هشدار داد.

محمد پور با بیان اینکه بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت دام، آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در کشور روسیه در مهرماه سال جاری به ثبت رسیده است گفت: با توجه به فرا رسیدن فصل سرما و مهیا شدن شرایط اقلیمی برای بیماری های طیور به ویژه آنفلوانزا و همچنین مهاجرت پرندگان وحشی به کشور احتمال انتقال این بیماری فوق حاد پرندگان در صورت شکار و زنده گیری پرندگان مهاجر وجود دارد.

وی افزود : در دنیا پرندگان مهاجر وحشی بعنوان مخزن عامل بیماری آنفلوانزا محسوب شده و در این فصل سال با مهاجرت از آسیای مرکزی و مناطق سیبری به زیستگاههای کشور، خطر جدی برای صنعت طیور و بهداشت عمومی می باشند که در این خصوص با رعایت مقررات میتوان از انتقال این بیماری جلوگیری نمود.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد : از هم استانی های عزیز تقاضا داریم از زنده گیری و یا شکار پرندگان وحشی پرهیز نموده و در صورت مشاهده تلفات غیرعادی پرندگان و سایر گونه های جانوری از هرگونه تماس باحیوان خودداری نموده و به فوریت به اداره کل دامپزشکی استان و یا اداره کل حفاظت محیط زیست استان اطلاع دهند و یا با شماره تلفن 33541003 تماس حاصل نمایند.



انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.