سیدعلی خمینی گفت: کافی است با دیدی آماری به بررسی جامعه بشری پیش و پس از انقلاب اسلامی نگاه کنیم، هیچ محقق منصفی نمی‌تواند منکر تاثیر شگرف انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل شود که این انقلاب توانست بار دیگر پرچم دینداری توام با عقلانیت را بلند کند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ "سیدعلی خمینی" به عنوان اولین سخنران پنل عمومی کنفرانس جهان علیه خشونت و افراطی‌گری اظهار داشت: سخن خود را با نام و یاد امام راحل آغاز می‌کنم، مردی که در دنیای مدرن که صحبت از کنار گذاشتن هرچه رنگ سنتی بود، سکه رایج و دایج بود علم دینداری توام با عقلانیت را برداشت و راه بازگشت معنویت به جهان را هموار کرد.  
 
وی اظهار داشت: کافی است با دیدی آماری به بررسی جامعه بشری پیش و پس از انقلاب اسلامی نگاه کنیم، هیچ محقق منصفی نمی‌تواند منکر تاثیر شگرف انقلاب اسلامی به رهبری امام شود که این انقلاب توانست بار دیگر پرچم دینداری توام با عقلانیت را بلند کند.ایمان قلبی ما در ساحت عمل با عقلانیت و اخلاق قرین می‌شود.  
 
سیدعلی خمینی بیان کرد: در اینجا به نکته‌ای اشاره می‌کنم که بر آن مبنا افراطی‌گری به دو ساحت نظر و عمل تقسیم می‌شود، افراطی‌گری در ساحت اندیشه و افراطی‌گری در ساحت عمل. سازمان‌های بین المللی چون شورای امنیت و دیگر نهادهای بین المللی و کشوری وجه غالب خود را بر این گذاشتند که با افراطی‌گری فعلی و عملی در جهان مبارزه کنند. البته در اینکه همه آن‌ها از سر صدق در این معرکه وارد شده‌اند، تردید است. در این زمینه سخن بسیار و گلایه بیشمار است که گوشه‌ای از آن در بیانات اخیر مقام معظم رهبری فرموده شد.  
 
وی اظهار داشت: وجه غالب نظر من افراطی‌گری در مقام عمل نیست، شایسته است پیش از برخورد با افراطی‌گری در میدان نبرد ما دغدغه افراطی‌گری نظری داشته باشیم تا زمانی که تفکر تکفیر بر این مبنا که عقیده این است و جز این نیست، عقیده اینکه من حق و همه باطلند در میان اندیشمندان و روشنفکران وجود دارد، هر میزان برای جلوگیری از خشونت در میدان عمل به خشونت دیگری می‌انجامد.  
 
سیدعلی خمینی بیان کرد: ما از کشته شدن جوانان فریب خورده در معرکه‌های عراق و شام ناراحت می‌شویم، اما چکار می‌شود کرد، وقتی دست این‌ها به خون مسیحی، یهودی، بی‌دین و با دین آغشته است.این کنفرانس‌ها و کنگره‌ها برای این است که بنیاد اندیشه افراطی را با جهاد فرهنگی ساقط کنیم.  
 
وی تصریح کرد: تا زمانی که نهادهای فرهنگی و بنگاه‌های صهیونیستی این اقدامات را محکوم نکنند و در نظام‌های تفکرساز خود به تئوریزه کردن خشونت توسط آن رژیم می‌پردازند، چشم انداز روشنی برای صلح وجود ندارد و تا زمانی که دنیا با سیاست‌های دوگانه به کشورهایی نگاه کند که مرکز تفکر تکفیری هستند، ما نمی‌توانیم چشم انداز روشنی برای نابودی آن‌ها داشته باشیم.  
 
وی در پایان افزود: مادامی که ریشه فاسد اندیشه افراطی در کل زمین وجود دارد، شجره خبیثه افراطی‌گری از آن رشد می‌کند که میوه‌ای جز خشونت نخواهد داشت.  
 
سیدعلی خمینی با گرامی داشتن یاد شهدای صلح و به امید روزی که گزینه نظامی روی هیچ می‌زی نباشد، صحبت‌های خود را خاتمه داد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار