معاون فرهنگی وزیر علوم دولت دهم با بیان اینکه دانشگاه محل تبادل اطلاعات است، گفت: کسانی که ادعای آزاداندیشی و دانشگاه فعال و فضای غیر امنیتی را داشتند، ظرف یک هفته اخیر امنیتی‌ترین فضا را در دانشگاه‌ها به تصویر کشیدند.

"غلامرضا خواجه سروی" در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با انتقاد از لغو سخنرانی‌‌ها در روز دانشجو گفت: دانشگاه محل تبادل اطلاعات و آراء است و باید در مناسبت‌ها این فضا برای نشست‌ها فراهم شود.
 
معاون فرهنگی وزیر علوم دولت دهم ادامه با بیان اینکه طرفدار حاکمیت چند صدایی در دانشگاه‌ها هستیم، اظهارداشت: برخی افراد رادیکال سعی دارند با تحت فشار قرار دادن روسای دانشگاه‌ها برای دعوت از سخنران‌ها دانشگاه را تبدیل به یک فضای سنگین یک دست کنند.
 
وی ادامه داد: در ۸ سالی که بنده در وزارت علوم بودم، هیچ سخنرانی انتقادی را لغو و تعطیل نکردم، حتی در سال ۸۸ که کشور دچار آشوب فتنه‌گران بود و دانشگاه‌ها دچار حوادث بودند، تاکید ما بر این بود که تمام برنامه‌های دانشگاهیان برگزار شود.  
 
خواجه‌سروی در پایان خاطرنشان کرد: کسانی که ادعای آزاداندیشی و دانشگاه فعال و فضای غیر امنیتی را داشتند، ظرف یک هفته اخیر امنیتی‌ترین فضا را در دانشگاه‌ها به تصویر کشیدند و اجازه ندادند شخصیت‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها حضور پیدا کنند، برعکس در برخی دانشگاه‌ها مانند دانشگاه شیراز به کسانی اجازه سخنرانی دادند که به نظام و و مقام معظم رهبری توهین کردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار