با وجود تحریم‌ها در دوسال گذشته در کشور، خیران مدرسه ساز بیش از 15 هزار میلیارد ریال در امر مدرسه سازی کمک کرده‌اند.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ساری ریس مجمع خیرین مدرسه ساز کشور، با بیان اینکه در آغاز کار مدرسه سازی توسط خیران تعداد آن ها انگشت شمار بود، گفت: امروز بیش از ۵۰۰ هزار خیر در کشور و هزار خیر در سراسر جهان در این راستا فعالیت می کنند.

محمدرضا حافظی افزود : مدرسه سازی امری خداپسندانه است که اجری معنوی در بردارد و جامعه خیرین در 550 شهرستان و 31 استان کشور مجامع خیران خود را قانونی کرده است.

به گفته وی به زودی در چهار شهر بزرگ کانادا مجامع خیرین مدرسه ساز را تشکیل می دهیم و پس از آن نیز این مجمع را در آمریکا راه اندازی می کنیم.

ریس مجمع خیرین مدرسه ساز کشور گفت : دولت نمی تواند هیچ اقدامی برای رفع این معضل کند اما خیرین مدرسه ساز در سایر کشورها فعالیت کرده و مدرسه می سازند و معلم ایرانی نیز برای آموزش آنها تعیین می کند تا زبان و ملیت خود را فراموش نکنند.

محمدرضا حافظی با بیان اینکه در کشور ترکیه مجمع خیرین آنکارا و استانبول را تشکیل دادیم، افزود : ایران یک زمین در شهر استانبول داشت که متاسفانه شهرداری استانبول آن را تصاحب کرده بود که مجمع خیران حضور یافت و با شهرداری استانبول مذاکره کردیم و این زمین احیا شد.

رییس مجمع خیرین مدرسه ساز کشور گفت: پروانه ساخت در این زمین تهیه شده است و به زودی در ترکیه حضور خواهیم یافت و تصویر فرهنگ دوستی ملت ایران را از طریق رسانه ها و هم زمان با کلنگ زنی پروژه ساخت این مدرسه نشان می دهیم.

محمدرضا حافظی افزود: به زودی در چهار شهر بزرگ کانادا مجامع خیرین مدرسه ساز را تشکیل می دهیم و پس از آن نیز این مجمع را در آمریکا راه اندازی می کنیم.

وی از مشارکت 1200 میلیارد تومانی خیرین در ساخت فضای آموزشی خبرداد و گفت: مشارکت مردم خیر در ساخت فضای آموزشی از168 میلیارد ریال به هزارو200 میلیارد ریال افزایش یافته است که نشان از توجه مردم کشورمان در مشارکت کارهای خیر وفرهنگی آموزشی است.



انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی از خرم اباد
۲۰:۲۴ ۱۹ آذر ۱۳۹۳
به امید مدارس و اموزش های نوین