658 نفر از مبتلایان به بیماری ایدز استان همدان شناسایی شده اند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان؛ رئیس مرکز پیشگیری از بیماری های غیر واگیر دار مرکز بهداشت استان همدان در جلسه پایش ایدز شهرستان همدان گفت: شهرستان همدان با 394 بیمار مبتلا به ایدز بیشترین مبتلایان به این بیماری را دارد.


 بطحایی با بیان اینکه تاکنون 234 نفر در استان بر اثر ابتلای ایدزجان باخته اند افزود: هم اکنون بیشتر مبتلایان به این بیماری در استان زنان هستند و بیشترین عامل ابتلا به این بیماری رفتار های پر خطر جنسی بوده است.


 وی از وجو 4 مرکز مشاوره HIV در استان همدان خبر داد و اظهار داشت: در این مراکز طی چند دقیقه نتایج آزمایشات ایدز مشخص می شود.


فرماندار همدان هم بر اطلاع رسانی و آموزش راه های انتقال این بیماری تاکید کرد و گفت : بیماری ایدز یک بیماری با عوارض و مشکلات اجتماعی برای مبتلایان است و باید برنامه ریزی برای کاهش آن را در اولیت قرار دهیم.


علی تعالی با بیان اینکه باید صدا و سیما باید برنامه های تولیدی  در زمینه هشدار و آموزش و شناخت بیماری ایدز را بیشتر تهیه کند اظهار داشت: در جلسات بعدی باید صدا و سیما حضور داشته باشد و تاثیر برنامه های صدا و سیمای از همایش ها و نشست های تخصصی بیشتر است.

انتهای پیام/ش


برچسب ها: همدان ، ایدز ، مبتلا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.