هشتمین دوره رقابت‌های جودو قهرمانی نوجوانان آسیا صبح امروز در هنگ کنگ آغاز شد.


به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ این دوره از مسابقات با حضور 104 جودوکار پسر و 68 جودوکار دختر در سالن ورزشی "شیک کیپ پارک" هنگ کنگ آغاز شد.

سالنی که برای برگزاری این مسابقات تدارک دیده شده بیشتر شبیه به سالن تمرین بوده و مسابقات بر روی دو تاتامی برگزار می‌شود.

شهروندان هنگ کنگی حتی برای تشویق جودوکاران هموطن خود نیز زحمت حضور در سالن برگزاری مسابقات را به خود ندادند و صندلی تماشاگران در تسخیر جودوکاران تیم های شرکت کننده است.

محل تمرین تیم ها نیز در همین سالن قرار دارد و اعضای تیم ملی جوانان که از روز شنبه رقابت‌های خود را آغاز می کنند یک جلسه تمرین را زیر نظر محمود میران و محمد منصوری برگزار  کردند.

نکته جالب سالن برگزاری اینکه برای خبرنگاران بخشی مخصوص تدارک دیده نشده  معدود خبرنگاران حاضر به سختی در حال ارسال اخبار خود هستند.

این دوره مسابقات به دلیل حضور داوران جوان با اشتباهات متعدد داوران همراه بود. اشتباهاتی که خیلی زود از سوی هیات ژوری که نظارت بر کار داوری را برعهده دارد بررسی و و تصحیح می شد.

جمال آبادی راهی دیدار پایانی شد
نماینده سبک وزن تیم ملی جودو جوانان با شکست رقبای خود راهی دیدار پایانی شد.

در آغاز هشتمین دوره رقابت‌های جودو قهرمانی نوجوانان آسیا جودوکار سبک وزن تیم ملی کشورمان با برتری مقابل سه رقیب خود راهی دیدار پایانی شد.

سهیل جمال آبادی در وزن 50- کیلوگرم دور نخست "آرمتبایکوف" از قرقیزستان را شکست داد و در ادامه "چی یونگ" از ماکائو خواهد با گذشت 75 ثانیه از آغاز مبارزه با ضربه فنی از پیش رو برداشت به نیمه نهایی صعود کرد. جمال آبادی در این مرحله مقابل "سرخانوف" از تاجیکستان به میدان رفت و این حریف خود را نیز با ضربه فنی شکست داد و  این دیدار راهی مبارزه پایانی شد.

این جودوکار کشورمان برای کسب مدال طلا "خورشید کادریوف" از ازبکستان را پیش رو خواهد داشت.



خجسته با شکست ژاپنی به دیدار رده بندی راه يافت

جودوکار تیم ملی جوانان ایران برای کسب مدال برنز در گروه بازنده‌ها تلاش میکند

در ادامه  مسابقات قهرمانی آسیا که در هنگ کنگ جریان دارد علیرضا خجسته در گروه بازنده ها ، نماینده ژاپن را  با ضربه فنی شکست داد و به دیدا رده بندی راه يافت.
 
این جودوکار کشورمان دروزن 66- کیلوگرم در اولین دیدار به مصاف  "عبدالله اوف" از قزاقستان رفت و با گرفتن امتیازات وازاری و یوکو پیروز از تاتامی خارج شد. خجسته برای دومین دیدار به مصاف "ساینی سینگ" از هند رفت و با یک امتیاز یوکو بازنده تاتامی را ترک کرد و به گروه بازنده ها رفت
 
وی برای کسب مدال برنز در اولین دیدار "ایپیه کامی" از ژاپن را پیش رو داشت که با ارائه یک مبارزه برتر در فاصله 45 ثانیه به پایان حریف خود را ضربه فنی کرد و به دیدار رده بندی راه يافت. خجسته برای کسب مدال برنز باید به دیدار " "کادوریف" از قزاقستان برود.



زهرا باقری فینال را از دست داد
جودوکار سگنین وزن تیم ملی نوجوانان ایران با شکست در ثانیه پایانی از رسیدن به دیدار نهایی بازماند.
 
زهرا باقری جودوکار سنگین وزن تیم ملی نوجوانان کشورمان در وزن 70+ کیلوگرم دور نخست استراحت داشت و در مرحله نیمه نهایی به مصاف "برلیکاش" جودوکار تنومند قزاقستان رفت در این دیدار باقری که از حریف خود 50 سبک تر بود مبارزه خوبی به نمایش گذاشت و با سه اخطار نیز از حریف پیش افتاد و در حالی که می رفت برنده از تاتامی خارج شده و راهی بازی پایانی شود در ثانیه پایانی روی غفلت خود با بازنده تاتامی را ترک کرد.

وی برای کسب مدال برنز حریف هندی را پیش رو خواهد داشت. 



باقری ، بربط و صدیقی حذف شدند
سه جودوکار تیم ملی نوجوانان با شکست برابر رقبای خود در دور اول رقابتها از گردونه مسابقات کنار رفتند.
 
در ادامه این مسابقات که در هنگ کنگ جریان دارد سه عضو تیم های دختران و پسران کشورمان از دور مسابقات کنار رفتند.
 
در وزن 57- کیلوگرم دختران نگین نظری دور نخست نتیجه را به " لولانتا بردیبیکوا" از قزاستان واگذار کرد و از دور مسابقات کنار رفت. مریم بربط نیز در وزن  ، 63- کیلوگرم در اولین دیدار باید با "سلیمانیوا" از قزاقستان یک مبارزه نزدیک را به نمایش گذاشت ولی با اخطار بازنده شد و از ادامه پیکارها بازماند.

همچنین محمد رضا صدیقی در وزن 66- کیلوگرم در اولین دیدار به دیدار "تورگانوف" از قزاقستان رفت و در ثانیه پایانی با دادن یک امتیاز به حریف بازنده شد و از جدول مسابقات کنار رفت.



مهدیزاده به گروه بازنده‌ها رفت
جودوکار  نوجوان وزن 55- کیلوگرم کشورمان با شکست برابر جودوکار ژاپنی به گروه بازنده ها رفت.
 
کیوان مهدیزاده جودوکار تیم ملی نوجوانان ایران در وزن 55- کیلوگرم در اولین دیدار "لیونگ هان مان" از کشور میزبان را با ضربه فنی شکست داد و سپس نماینده ترکمنستان را نیز با همین نتیجه از پیش برداشت و به نیمه نهایی راه يافت.
 
ملک زاده در این مرحله به مصاف "هادانو واتارو" از ژاپن رفت و در حالی که تا آغاز دقیقه سوم مبارزه جنگنده و پرتلاش ظاهر شده بود روی اجرای فن، از سوی حریف بدل شد و بازنده تاتامی را ترک کرد.

وی در گروه بازنده ها برای کسب مدال برنز به مصاف قزاقستان می‌رود.



جمال آبادی قهرمان آسیا شد
تنها جودوکار ایران در پیکارهای نهایی روز نخست از زقابتهای قهرمانی نوجوانان آسیا موفق به کسب مدال طلا شد.

در ادامه مبارزات روز نخست از هشتمین دوره رقابت‌های نوجوانان آسیا در هنک کنگ، سهیل جمال آبادی در پیکار نهایی برابر خورشید کادریوف از ازبکستان قرار گرفت و موفق شد با شکست وی مدال طلای این رقابتها را برگردن آویزد.

 جمال آبادی در وزن 50- کیلوگرم، کار خود را با برتری مقابل قرقیزستان آغاز کرد، سپس ماکائو را با ضربه فنی از پیش رو برداشت و به نیمه نهایی رسید، وی در این مرحله هم از تاجیکستان را قبل از پایان دقیقه دوم مبارزه ضربه فنی کرد و به دیدار پایانی راه یافت.



مهدیزاده پنجم شد
نماینده وزن 55- کیلوگرم کشورمان با شکست مقابل حریف قزاقستانی خود از رسیدن به مدال برنز رقابت‌های قهرمانی آسیا بازماند.

در ادامه روز نخست هشتمین دوره  رقابتهای قهرمانی نوجوانان آسیا ، کیوان مهدیزاده نماینده وزن 55- کیلوگرم در گروه بازنده‌ها به مصاف " شامشادین" از قزاقستان رفت اما در یک قدمی مدال برنز باخت را پذیرفت و به مقام پنجم رسید.
 
وی در اولین دیدار "لیونگ هان مان" از کشور میزبان را با ضربه فنی شکست داد، سپس نماینده ترکمنستان را با همین نتیجه از پیش رو برداشت و به نیمه نهایی راه يافت.
 
ملک زاده مرحله نیمه نهایی و در مصاف "هادانو واتارو" از ژاپن ، در حالی که تا آغاز دقیقه سوم مبارزه جنگنده و پرتلاش ظاهر شده بود روی اجرای فن، از سوی حریف بدل شد و بازنده تاتامی را ترک کرد و به گروه بازند ها رفت.

پیش از این، سهیل جمال آبادی، با غلبه بر تمامی رقبای خود به مدال طلا دست یافته بود.



خجسته به نشان برنز دست يافت
جودوکار وزن 66- کیلوگرم تیم ملی نوجوانان ایران با برتری در دیدار رده بندی موفق به کسب مدال برنز شد.  

در ادامه این مسابقات که در هنگ کنگ جریان دارد علیرضا خجسته در

پیکار رده بندی برابر "ارلان کارديف" از قراقیزستان صاحب پیروزی شد و به نشان برنز دست پیدا کرد.

این جودوکارنوجوان کشورمان دروزن 66- کیلوگرم در اولین دیدار به مصاف  "عبدالله اوف" از قزاقستان رفت و با گرفتن امتیازات "وازاری" و "یوکو" پیروز از تاتامی خارج شد. خجسته برای دومین دیدار به مصاف "ساینی سینگ" از هند رفت و با یک امتیاز یوکو بازنده تاتامی را ترک کرد و به گروه بازنده‌ها رفت.

وی برای کسب مدال برنز در گروه بازنده‌ها در اولین دیدار"ایپیه کامی" از ژاپن را با ضربه فنی شکست داده و راهی بازی رده بندی شده بود.



خبر در حال تکمیل...
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار