رئیس سازمان حج و زیارت گفت: تمام زائران حاضر در مرز تا پایان امشب از مرز عبور خواهند کرد.

سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، گفت: با توجه به اینکه مسئولان عراقی از دو روز قبل اعلام کرده‌اند که امکان پذیرش بیش از ظرفیت موجود در عراق را ندارند لذا بر اساس اطلاعیه‌ای از مردم مشتاق زیارت ابا عبدالله الحسین خواستیم تا دیگر به مرزها مراجعه نکنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر هنوز تعدادی از زائران در مرز مهران به سر می‌برند، افزود: در مرز چذابه و شلمچه مشکلی نداریم چرا که پلیس راهور در مبادی ورودی مرزها از ورود مراجعه کنندگان جلوگیری به عمل می‌آورد.

اوحدی همچنین اظهار داشت: تا به این لحظه یک میلیون و سیصد هزار نفر از سه مرز مهران، چذابه و شلمچه عبور کرده‌اند و با تمهیدات در نظر گرفته شده تمامی زائرانی که هم اکنون منتظر عبور از مرز هستند تا پایان امشب از مرز عبور می‌کنند و وارد کشور عراق می شوند.

رئیس سازمان حج و زیارت یادآور شد: با ورود زائران به عراق سعی می‌کنیم تمامی مسیرهای منتهی به مرز را برای بازگشت آنان خلوت نگه داریم ضمن اینکه لازم به ذکر است وزارت کشور مسئولیت حمل و نقل زائران را به عهده سازمان راهداری گذاشته و به همین منظور 4هزار و پانصد دستگاه اتوبوس به مبادی ورودی مرزها اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه هلال احمر نیز در هر ده کیلومتر از مسیر پایگاه امدادی برقرار کرده است، بیان داشت: نیروی انتظامی نیز تمام توان و ظرفیت خود را به کار گرفته و برای تسهیل بازگشت زائران ظرفیت گیت‌های گذرنامه را نسبت به سال گذشته 5 برابر کرده است.

گفتنی است؛ رئیس سازمان حج و زیارت در پایان از زائران خواست تا به هنگام بازگشت از عراق عجله نکنند و زمان بازگشت خود را ظرف سه و چهار روز برنامه‌ریزی کنند تا با مشکل ازدحام جمعیت و معطلی در مرز مواجه نشوند.

انتهای پیام/
برچسب ها: چذابه ، تمهیدات ، زائر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی راشکی از زاهدان
۱۵:۵۹ ۲۰ آذر ۱۳۹۳
اجرتون با اقا امام زمان( عج) .اقا شما مسئولین زحمتکشو به امامحسین(ع) قسم یه کاری بکنین همه عزیزانی که دعوت اقا شدن وپشت مرزن بتونن به اقا برسن من گنهکار که دعوت نشدم ولی بخدا دلم خونه با اشک چشمام دارم بذاتون مینویسم التماس دعا. اللهم عجل الولیک الفرج ان شاالله
آخرین اخبار