سرپرست سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری زنجان از آغاز عملیات هرس زمستانه درختان برای افزایش طول عمر درختان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛سرپرست سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری زنجان ؛ با اشاره به آغاز هرس زمستانه درختان سطح شهر گفت:با توجه به کاشت متنوع در ختان در ارقام مختلف در سالهای گذشته از جمله افرا،زبان گنجشک ،اقاقیا ،نارون؛بید و غیره در سطح شهر لازم است این درختان از نظر رشد تاج و ریشه متناسب با محیط شهر و همجواری با ساختمانها و ابنیه ها به شدت کنترل هرس شوند.

عاقلی افزود:جوان سازی ،کنترل حجم تاج در خت ،کنترل ارتفاع و حجم رشد ریشه حذف شاخه های بیمار و سرشاخه های خشک ایجاد دید ترافیکی مناسب برای رانندگان در تقاطع های اصلی و فرعی ، از مزایایی هرس زمستانه است.

وی حذف تنه جوشها و پاجوشها ، فرم دهی و ایجاد تاج مناسب ،ایجاد رضایت مندی برای شهروندان و به خصوص کسبه و جلوگیری از هرسهای خود سرانه از مزایایی اصلی هرس درختان عنوان کرد .

سرپرست سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری زنجان خاطر نشان کرد:انجام عملیات هرس موجب کاهش آفات و بیماری ،افزایش طول عمر در ختان ارائه خدمات کم و موثر نیاز آبی کم ،حجم سبزینگی زیبا و متناسب با نوع و سن در ختان می گردد.

گفتنی است عملیات هرس زمستانه از خیابانهای اصلی شهر توسط 5 اکیپ متخصص و با تجربه و بانظارت کارشناسان پارکها و فضای سبز شهرداری زنجان اجرا می شود.



انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.