سومين سمینار تازه هاي الكتروتراپي ازامروز(پنجشنبه)تا فردا (جمعه)در هتل المپيك ارايه مي شود.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران، دكتر جواد صراف زاده متخصص فيزيوتراپي و دبير علمي سومين سمینار تازه هاي الكتروتراپي به گفت:الكتروتراپي يكي از حوزه هاي بسيار مهم در رشته فيزيوتراپي است و به مفهوم استفاده از عوامل حرارتي و فيزيكي با اهداف درماني است. 

وي افزود: عامه مردم فيزيوتراپي را با دستگاههايش مي شناسند، بنابراين استفاده از اين تجهيزات جايگاه مهمي در بحث درماني فيزيوتراپي دارد. 

دانشيار گروه فيزيوتراپي دانشكده علوم توانبحشي دانشگاه علوم پزشكي ايران اظهار داشت: با توجه به اينكه علم به طورعام و علم فيزيوتراپي به طور خاص هر روز در حال پيشرفت است و فناوري ساخت تجهيزات هم روزانه ارتقاء مي يابد وظيفه انجمن بود امسال با همكاري قطب علمي آموزشي فيزيوتراپي ايران سومين سمینارتازه هاي الكتروتراپي را برگزار كند. 

دانشيار گروه فيزيوتراپي دانشكده علوم پزشكي ايران گفت: كاربرد الكتروتراپي در درمان بيماري هايي همچون بيماري هاي عصبي - عضلاني، ضايعات اعصاب محيطي و مركزي، بيماري هاي نورولوژي و زنان و زايمان،بيماري هاي ارتوپدي ، تمرين درماني، آسيب هاي ورزشي و شناخت و كاربرد دستگاه هاي فيزيوتراپي براي درمان ضايعات و بيماري ها مانند ليزر كم توان و پرتوان، مگنت تراپي و سوزن درماني با هدف كاهش درد، التهاب و تسريع در روند بيماري ها محورهاي اين همايش است. 

عضو قطب علمي آموزشي فيزيوتراپي افزود: در اين سمینار دكتر 'اوگور هاكلار' جراح ارتوپد از تركيه به عنوان ميهمان ويژه، آخرين دستاوردهاي روز دنيا در زمينه فيزيوتراپي را مطرح كرد و در مورد آرتروپلاستي مفصل زانو و توانبخشي بعد از آن نيز صحبت كرد. 

آرتروپلاستي نوعي جراحي ترميمي است كه به منظور كاهش درد و يا افزايش دامنه حركتي در مفصلي كه دچار محدوديت حركتي شده، انجام مي شود. 

وي گفت: بعد از اعلام فراخوان ۵۷ مقاله به انجمن فيزيوتراپي ايران ارسال شد كه بعد از داوري ۴۳ مقاله براي ارايه پذيرفته شد كه از اين تعداد ۳۳ مقاله به صورت شفاهي و سخنراني و ۱۰ مقاله به صورت پوستر ارايه مي شود. 

صراف زاده با تاكيد بر ارتقاي دانش فيزيوتراپي در كشور، افزود: از نظر علمي ايران در منطقه در جايگاه خوبي قرار دارد حتي توان رقابت با دنيا را دارد اما براي توسعه بيشتر اين علم بايد وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكي بهاي بيشتري به ارتقا اين رشته به مقطع دكتراي حرفه اي بدهد. 

وي گفت: به دليل محتواي علمي فيزيوتراپي و حوزه هاي درماني مختلفي كه دارد، بر روي بيماري هاي متعددي كار مي كند كه باعث شده  دوره ۴ ساله آموزش اين رشته پاسخگوي نياز نباشد از اين رو لازم است وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكي فضا و زمان بيشتري را در دانشگاه ها به اين رشته اختصاص و آنرا به يك دوره ۶ تا ۷ ساله با تفويض مدرك دكتراي حرفه اي فيزيوتراپي ارتقا دهد. 

سومين سمینار تازه هاي الكتروتراپي ۲۰ تا ۲۱ آذرماه در هتل المپيك برگزار مي شود. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار