مردم شهر اوکلند در آمريکا عليه نژادپرستي تظاهرات کردند/ کارکنان کنگره آمريکا هم نژادپرستي آمريکايي را محکوم کردند

مردم شهر اوکلند در آمریکا علیه نژادپرستی تظاهرات کردند و در عین حال، کارکنان کنگره آمريکا هم نژادپرستي آمريکايي را محکوم کردند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه  پرس تی وی، اعتراضهای مردمی در آمریکا به تصمیم اخیر دستگاه قضایی آمریکا همچنان ادامه دارد.

براساس حکم دادگاه، افسران پلیس آمریکا که اخیرا سبب کشته شدن دو مرد سیاهپوست شدند از اتهامات تبرئه شده اند. شب گذشته مردم در شهر برکلی ایالت کالیفرنیا تجمع کردند و این تظاهرات به شهر اوکلند نیز کشیده شد. این تجمع، برای اعلام همبستگی با خانواده های مایکل براون جوان سیاهپوست هجده ساله و اریک گارنر سیاهپوست سی و چهار ساله بود. مایکل براون براثر اصابت گلوله پلیس آمریکا در شهر فرگوسن در ایالت میسوری کشته شد و اریک گارنر نیز بر اثر خفگی هنگام دستگیری توسط پلیس نیویورک جان سپرد.

در هر دو مورد، افراد مجرم افسران سفیدپوست پلیس آمریکا بودند. تظاهرات در شهر اوکلند به حدی گسترده بود که دو ایستگاه متروی این شهر به صورت موقت، تعطیل شد.

معترضان ، شیشه های چندین مغازه را شکستند. این تظاهرات وقتی چهره خشونت آمیز به خود گرفت که نیروهای لباس شخصی پلیس آمریکا به برخورد با معترضان مبادرت کردند. 

یکی از شرکت کنندگان در این تظاهرات دستگیر شد. 

در عین حال، دیروز ساختمان کنگره آمریکا شاهد تجمع اعتراضی مردم بود. دیروز سیاهپوستانی که در کنگره آمریکا مشغول هستند به همراه دیگر کارکنان نهاد قانونگذاری این کشور، از کار خود دست کشیدند و با برپایی تجمع به تصمیم اخیر دستگاه قضائی آمریکا اعتراض کردند. براساس حکم دادگاه، افسران پلیس آمریکا که اخیرا سبب کشته شدن دو مرد سیاهپوست شده اند از اتهامات تبرئه شده اند.

باری بلک از کارکنان سنای آمریکا در این تجمع گفت: ما امروز اینجا تجمع کرده ایم تا صدای اعتراض برای کسانی باشیم که صدای آنها به جایی نمی رسد. غالبا عدالت نقض می شود زیرا افراد صالح اقدام لازم را صورت نمی دهند. ما باید صدای خود را از جانب کسانی بلندکنیم که خودشان نمی توانند حرف بزنند و یا نفس بکشند.

این تجمع روی پله های مشرف به ساختمان کنگره آمریکا برگزار شد. آنها دستان خود را به نشانه اعتراض به حکم اخیر دستگاه قضائی آمریکا بالا بردند.

این تجمع، برای اعلام همبستگی با خانواده های مایکل براون جوان سیاهپوست هجده ساله و اریک گارنر سیاهپوست سی و چهار ساله بود. 


انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار