پسوریازیس یک نوع اختلال پوستی که موجب بروز لکه‌های پوستی قرمز و ریزش مو می‌شود.

 مریم شاه علی، متخصص پوست، ‌مو و زیبایی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: پسوریازیس بیماری‌های پوستی و آزاردهنده است که با نام معروف پیسی یا برص در میان عموم رواج یافته است. 

وی افزود: پسوریازیس یک نوع اختلال پوستی است که سبب بروز لکه‌های پوستی قرمز و ریزش مو و التهاب پوست می‌شود، معمولا این عوارض در هر ناحیه از پوست ظاهر می‌شود.بیشتر مچ دست و پا و قسمت‌های تحتانی مانند کمر را درگیر می‌کند.

وی اذعان داشت: از رایج‌ترین روش درمان این بیماری نور درمانی و استفاده از پمادهای موضعی است و استفاده از این دارو‌ها برای بهبود بیماری‌های پوستی توصیه می‌شود. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۰۶:۵۱ ۲۳ آذر ۱۳۹۳
من در مورد این بیماری تجربه دارم فرزندم این بیماری را داشت اولا اصلا نگران نشوید با این بیماری دوستانه برخورد کنید استرس و ناراحتی های زندگی عامل تشدید ان است پپس مشکلات را قبول و ان را برطرف یا با ان کنار بیایید این بیماری با مصرف وازلین به صورت لایه بخصوص در سر و پوشاندن ان با یک پلاستیک قابل حل است خوردن کرفس کوهی که در نواحی مختلف ایران است البته پس از چند بار شیرین کردن مفید است خوردن دم کرده گل خطمی و گل بنفشه گل گاوزبان موثر است استفاده از داروهای گیاهی که دوست کبد هستند این بیماری را تخفیف می دهند مثل خاک شیر. خوردن سوپ خروس خانگی را پپیشنهاد می کنم خوردن فلفل های تند مثل قرمز و سیاه . و بادمجان را کم کنید کلا خیلی بهش فکر کنید بیشتر می شود نگرانی را کم کنید در خدمتم
آخرین اخبار