معاون وزیر خارجه سوریه در مقاله‎ای نوشت دولت سوریه از آغاز بحران در پی گفتگو با مخالفان بوده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛"فیصل المقداد"، روز شنبه در مقاله‎ای که در روزنامه لبنانی "البناء" منتشر شد، نوشت: آغاز حل سیاسی بحران سوریه در گرو پایان یافتن خطر تروریسم و وجود دولتی است که قانون در آن حاکم بوده و حاکمیتش مصون باشد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه قانون اساسی باید طوری باشد که اراده مردم منبع قدرت باشد و اختیارات ملت در متن قانون آمده باشد، افزود: این راه سکویی است که جبهه داخلی را برای حمایت از ارتش ملی در برابر تروریسم تقویت می‎کند.

معاون وزیر خارجه سوریه اضافه کرد: تروریسمی که دشمنان سوریه با پوشش چند کشور منطقه و بسیاری از طیف‌های موسوم به مخالفان برای ترور و تخریب وحدت، ارتش و بافت اجتماعی جلب کردند در معرض تهدید قرار گرفته است که تغییر مواضع طرف‎های خارجی که در این بحران دست داشتند را می‎طلبد.

"فیصل المقداد"، افزود: دولت سوریه از آغاز بحران همزمان با مقابله با تروریسم و ریشه‎کن کردن آن خواستار گفتگو شد، اما در مقابل توطئه‎گران از آغاز بحران با مال و سلاح به جنگ روانی، گمراه سازی و شستشوی مغزی دست زده و تمامی سرویس‌های اطلاعاتی خود را به حالت آماده‎باش درآورده و افراد مسلح را برای سرنگون کردن سوریه به کار گرفتند.

وی در بخش دیگری از مقاله خود نوشت: گزینه‎هایی که برخی‎ها برای سرنگون کردن سوریه بدان توسل جستند، به دلیل نیروی نهادهای دولتی و در راس آنها ریاست جمهوری شکست خورد.

معاون وزیر خارجه سوریه در پایان نوشت: بحران سوریه از طریق نهادها و انتخابات قانونی آینده که به شکل مسالمت‎آمیز برگزار می‌شود حل و فصل خواهد شد.

انتهای پیام//


برچسب ها: فیصل ، مقداد ، عراق ، داعش ، سوریه ، بشار ، اسد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار