دکتر حسن قاضی‌زاده هاشمی گفت: بعضی انتظارات در حوزه بهداشت و درمان در بودجه سال ۹۴ دیده نشده و علت آن انقباضی بودن بودجه است و علی رغم تمام مشکلات، حمایت دولت وجود دارد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه درمان، دکتر حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت و درمان در اجلاس روسای دانشگاه‌های پزشکی کشور در خصوص مشکلات اجرای طرح تحول سلامت گفت: با وجود بعضی مشکلات پیش روی طرح تحول سلامت، رضایت ۷۰ درصدی مردم حاکی است موفقیت آمیز بودن روند کار است، هر چند تاکنون ۳۰-۳۵ درصد هزینه‌های طرح تحول سلامت، محقق شده است ولی هنوز راه طولانی در پیش‌رو است. 

وی گفت: حدود ۱۵۰ هزار نفر جامعه پزشکی را در کل کشور تشکیل می‌دهند که به ارائه خدمات می‌پردازند و ملاک نظر نباید تعدادی معترض باشد، هر چند که کتمان نمی‌کنیم که اجرای بعضی برنامه‌ها با نواقصی همراه است که با برپایی جلسات و تبادل نظر، ایرادات موجود هم رفع می‌شود. 

دکتر هاشمی ادامه داد: در حوزه دارو، تمام اقلام دارویی در دسترس است و کمتر از ۳۰ قلم دارو است که کمبودهایی وجود دارد، ضمن اینکه دسترسی مردم به تجهیزات و خدمات پزشکی با شروع طرح تحول بسیار مطلوب گزارش شده است، در خصوص کاهش پرداختی از جیب مردم، کاهش تخلفات در حوزه دریافت‌های غیر متعارف، ‌در خصوص پزشک مقیمی در مراکز درمانی، در حوزه ویزیت، زایمان طبیعی و... روند پیشرفت کار بسیار مطلوب گزارش شده است. 

دکتر هاشمی ضمن اینکه از وجود مشکل در قسمت اورژانس و آمبولانس هوایی خبر داد، گفت: به زودی تعدادی آمبولانس خریداری می‌شود. 

وزیر بهداشت اقدامات انجام شده در حوزه بهداشت را با رضایتمندی بالا عنوان کرد و گفت: با وجود اینکه اعتبارات بخش بهداشت با ۷-۸ ماه تاخیر در اختیار این بخش قرار گرفت، ولی پیشرفت کار بسیار خوب است، در خصوص بسته سوم طرح تحول باید گفت کار سختی در پیش است و به نظر می‌رسد ایجاد نسخه‌های الکترونیک برای عدم تجویز داروهای غیر ضروری، یکی از راهکار‌ها برای رفع مشکلات دارویی و ایجاد عدالت و دسترسی و رسیدگی بیشتر به مردم باشد. 

دکتر هاشمی در پایان تاکید ویژه‌ای به بخش نظارتی بر اجرای طرح تحول سلامت داشت، همچنین تاکید برای پرداخت‌های معوقه بخصوص در حوزه پرستاری داشت. 





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار