مدیر کل دفتر توانمند سازی خانواده و زنان از حضور900گروه همیار زنان در کشور که در خراسان رضوی، خوزستان، کرمان، فارس دارای بیشترین تعداد گروه‌های همیار هستند خبر داد

فریبا بریمانی مدیر کل دفتر توانمند سازی خانواده زنان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگارانگفت: گروه همیار زنان با اعضا متشکل از زنان سرپرست خانوار به منظور فعالیت اقتصادی و با حمایت سازمان بهزیستی از سال 79فعالیت خود را آغاز کرده است.
 
که در این راستا سازمان دوره‌های آموزشی مختلف و به منظور ایجاد شغل و حرفه خاص با هدف توانمند سازی اقتصادی زنان برگزار کرده است که علاوه بر توانمند سازی اقتصادی،  توانمند سازی روانی، عاطفی و اجتماعی را در بردارد.
 
وی افزود: زنان گروه همیار از سن 18تا 60 سال را تشکیل می دهند و معمولا در قالب گروه‌های 3تا 5نفره فعالیت می کنند.

وی با اشاره به حضور گروه‌های  همیار در سراسر کشور تصریح کرد:‌در حال حاضر 900 گروه  همیار در کشور وجود دارد.
 
بریمایی اظهار داشت:‌ خراسان رضوی، خوزستان، کرمان، فارس، بیشترین گروه‌های همیار زنان را نسبت به سایر استان‌ها دارا هستند.
 
 
وی عنوان کرد: ‌دوره‌های ‌آموزشی مرحله به مرحله در جهت توانمند سازی اقتصادی زنان در شغل‌هایی از جمله قالیبافی، گلدوزی، خیاطی، آشپزخانه سنتی، پرورش قارچ و...برای زنان اجرا می‌شود که در نهایت به استقلال شغلی و در نهایت به بازتوانی برسند که البته یک کار آ‌فرینی هم محسوب می‌شود و همچنین برنامه‌های مطالعاتی بسیاری در جهت ارتقای اثر بخشی گروه های همیار نیز انجام شده است.
 
بریمایی خاطر نشان کرد: به دنبال اجرای برنامه مصادیق توانمند سازی سرپرست خانوار، تدوین برنامه سطح بندی خدمات در دست اقدام است.

انتهای پیام/
برچسب ها: بریمانی ، همیار ، زنان ، بهزیستس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار