رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال اهتمام پژوهشگران این واحد دانشگاهی در طراحی و ساخت روبات‌های زیردریایی را پاسخ به لبیک گویی مقام معظم رهبری در راستای اقتصاد مقاومتی و راهبرد کلان ریاست عالیه دانشگاه آزاد اسلامی برای ورود دانشگاه به عرصه‌های تولید ثروت از علم دانست.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی واحد تهران شمال حاکی است دکتر صفا نیا در بخشی از سخنان خود اظهار داشت: امروز دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال افتخار دارد تا عنوان نماید در راستای راهبرد کلان این شجره طیبه و یادگار ارزشمند حضرت امام راحل، برای ورود به عرصه صنعت دانش بنیان، نخستین گام‌های اساسی را با اطمینان برداشته است و خوشبختانه این وعده امروز محقق شده که حاصل تلاش جمعی از محققین و پژوهشگران را در طراحی و ساخت روبات زیردریایی به معرض نمایش گذارد. 

وی ادامه داد: این موفقیت، نمادی از همت و اراده پژوهشگران این واحد در جهت تحقق شعار خواستن برای توانستن است و لبیک گویی به فرمان مقام معظم رهبری در راستای اقتصاد مقاومتی است. 

مشاور ریاست عالیه دانشگاه آزاد اسلامی در بخشی از سخنان خود با اشاره به اینکه تولید این محصول برگرفته از علوم و فنون متفاوت در عرصه دریایی و فنی و مهندسی است افزود: واحد دانشگاهی تهران شمال افتخار دارد که این محصول را به جامعه علمی و صنعتی کشور ارایه دهد و ادعا نماید که در سایه سار تلاش و مجاهدت پژوهشگران خود دانش فنی این تکنولوژی را در اختیار این مرز و بوم قرار دهد. 

صفانیا با استناد به آیه ۱۱ از سوره مبارکه مجادله مبنی بر اینکه خداوند متعال کسانی را که به آن‌ها دانش عطا شده بالا می‌برد اظهار داشت: بی‌شک افق‌های روشنی پیش روی این واحد برای ورود به عرصه «صنعت دانش بنیان» قرار دارد آن گونه که ما معتقدیم رونمایی از این محصول و سایر دستاوردهای واحد، که در آینده شاهد آن خواهیم بود این اطمینان را در مسئولین و صاحبان صنایع ایجاد خواهد کرد که طرح‌های تحقیقاتی و توسعه‌ای خود را با خاطر آسوده به همکاران با تجربه این دانشگاه بسپارند. این امر همسو با سیاست‌های کلی نظام مقدس جمهوری اسلامی و چشم انداز افق ۱۴۰۴ می‌باشد. 

عضو شورای مجازی آئین نامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی در بخش دیگر سخنان خود با بیان انتظارات خود از محققین و استادان واحد جهت نهادینه سازی امر پژوهش و تحقیق، شکوفایی استعداد‌های دانشجویان برای ورود دانشگاه به عرصه صنعت دانش بنیان افزود: بی‌شک آینده متعلق به کسانی است که در این راه قدم بر دارند و با تأسی به منویات مقام معظم رهبری و در پرتو مدیریت حرفه‌ای در دانشگاه آزاد اسلامی علم خود را از روی کاغذ به فعل تبدیل کنند که در این راه با تکیه بر پروردگار متعال تا حد توان از ایشان حمایت خواهیم نمود. 

رئیس واحد تهران شمال در پایان موفقیت این واحد دانشگاهی را در طراحی و ساخت روبات‌های زیردریایی به محققین، خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلام و جامعه علمی کشور تبریک و تهنیت عرض نموده از خداوند متعال توفیقات روز افزون تلاشگران عرصه های علم و فرهنگ را در جای جای این سرزمین کهن مسئلت نمود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار