هاشمی گفت: پزشک ارجاع، در کشور زمانی عملیاتی می‌شود که زیر ساخت‌های مورد نیاز آن ایجاد گردد. کپی برداری از کشورهای خارجی، چاره ساز نیست و منجر به توقف نیمه کاره طرح می‌گردد.

دکتر حسن هاشمی  وزیر بهداشت در گفتگو‌ با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: اولین زیر ساختی که برای اجرای طرح پزشک ارجاع ضروری است، IT است و حداقل ۲ سال طول می‌کشد تا در وزارت بهداشت اجرایی گردد.در برنامه چهارم و پنجم توسعه برنامه اجرای پزشک ارجاع وجود داشته و طی این ۱۰ سال هیچ اتفاقی در این خصوص نیفتاده است. 

وی گفت: وزارت بهداشت در حال برنامه‌ریزی در خصوص طرح پزشک ارجاع است ولی حداقل ۲ سال زمان لازم دارد. ضمن اینکه هنوز خدمات سطح ۲ و ۳ شکل نگرفته است در بسیاری از شهر‌ها و مناطق محروم هنوز پزشک و بیمارستان نداریم و با کمبود پزشک عمومی مواجه هستیم و این در حالی است که آموزش‌ها و تعرفه‌ها هم متناسب نیست. 

دکتر هاشمی، گفت: ‌کپی برداری از کشور‌های خارجی که چندین دهه برای طرح پزشک ارجاع، برنامه‌ریزی داشته‌اند و اجرای آن در داخل کشور و توقع بازدهی بسیار بی‌مورد است و نتیجه آن پزشک خانواده می‌شود که اجرای آن جز زحمت برای دو استانی ‌که در آن‌ها طرح پزشک خانواده شروع شده نتیجه دیگری نداشت. 

دکتر هاشمی، تأکید کرد: هر چند پزشک ارجاع یک ضرورت است ولی نیاز به زیر ساخت دارد و باید تلاش کرد الزامات آن مهیا شود، ضمن اینکه واقع بینی در خصوص زمان بر بودن این طرح بسیار مهم است. 





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۲:۳۷ ۲۴ آذر ۱۳۹۳
شما طرح پزشک خانواده را هنوز درست اجرا نکرده دنبال طرح تقلیدی دیگر نباشید........
Iran (Islamic Republic of)
مینا
۱۱:۳۰ ۲۴ آذر ۱۳۹۳
با سلام خدمت وزیر بهداشت محترم و با انصاف و با شعور. ما ایرانیان در این چند دهه که از وزیران بهداشت هیچ خیری ندیدیم واقعاً خدا را شاکریم که خداوند چنین وزیر با شعور و با فهم را به ما عطا کرد. از شما متشکریم جناب وزیر بخاطر تمام کارهایتان خدا به شما اجر دهد. فقط برایتان دعا می کنیم.