مدیر شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران اعلام کرد: تا یک ماه آینده اقدامات کالبدی پانورامای بیت المقدس به پایان می رسد اما در بحث مفهومی رویکرد هنری این اثر تغییر کرده است .

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگارانخلیل راحتی درباره وضعیت پانورامای بیت المقدس اظهارکرد: پیش از این مقرر شد بود یک اثر هنری از عملیات بیت المقدس به صورت صحنه به صحنه بر دیوارهای آن نقاشی شود اما با بررسی های صورت گرفته یک تغییر رویکرد هنری اتفاق افتاد. به طوری که با توجه به اینکه پانورامای بیت المقدس بزرگترین گنبد دنیاست که می توان بر دیوارهای آن ویدئو پروجکشن به نمایش درآورد، مقرر شد این فضا به بزرگترین گنبد ویدئو پروجکشن تبدیل شود . 

مدیر شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران اظهارکرد: قرار است به وسیله نصب ویدئو پروجکشن ها یک تصویر 360 درجه پخش می شود. آنچنان که بیننده با قرار گرفتن در این فضا و تصویر، خود را در معرکه می بیند که از این منظر  کار بسیار خاصی در پانورامای بیت المقدس اتفاق می افتد .
 
راحتی با اعلام اینکه تنها در چند کشور دنیا، نمونه فیلم 10 دقیقه در قالب ویدئو پروجکشن اجرا شده است، گفت: این نمونه در جهان کم نظیر است و زمانی که بحث ساخت آن مطرح شد ، شرکت های خارجی تا 16 میلیارد تومان پیشنهاد اجرا داده بودند اما شهرداری تهران با همکاری شرکت های دانش بنیان که دانشجویان نخبه در آن فعالیت می کنند، موفق شد قراردادی را به امضا برساند و با یک دهم پیشنهاد خارجی ها پروژه را به نتیجه برساند. 

مدیر شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران درباره نحوه عملکرد ویدئو پروجکشن پانورامای بیت المقدس بیان کرد: نزدیک به 32 پروجکشن در این فضا نصب می شود که به طور همزمان یک تصویر را پخش می کنند . کار تخصصی بسیار سنگینی برای هماهنگی پخش نقطه ای تصویر به تصویر در این پروژه صورت گرفته است. 



انتهای پیام/

برچسب ها: توسعه ، فضای سبز ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار