رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام از اعلام آمادگی این مرکز برای همکاری با مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی خبر داد و رئیس مجلس نیز از این پیشنهاد استقبال کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، «علی اکبر ولایتی» رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام یکی از سخنرانان سومین همایش نقش پژوهش در فرآیند قانون‌گذاری بود که صبح امروز دوشنبه(24آذرماه)  با حضور مسئولان در تالار مدرس بهارستان برگزار شد.  
 
وی در این همایش از اعلام آمادگی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: ما آمادگی داریم با مرکز پژوهش‌ها همکاری کنیم.  
 
همچنین علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن استقبال از پیشنهاد ولایتی گفت: این پیشنهاد آقای ولایتی می‌تواند پیام مهمی داشته باشد و باید از این ظرفیت استفاده کرد. 

ولایتی در ادامه این همایش، تصریح کرد: اگر شکل گیری قوانین مبتنی بر تحقیقات نباشد، پایه محکمی نخواهد داشت. 
 
وی افزود: قانون مدنی یکی از مهم‌ترین قوانین کشور است که حاصل تلاش ۱۴۰۰ ساله قوه‌های شیعه است. 
 
وی گفت: قانون مدنی به قدری محکم است که حتی در زمان پهلوی نتوانستند به آن دست بزنند و در حال حاضر تغییر قانون مدنی تقریبا امکان‌پذیر نیست. 
 
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، خاطرنشان کرد: توجه قانون‌گذار به پژوهش و تحقیق انکاناپذیر است.
وی به مسئله دریاچه ارومیه اشاره کرد و گفت: اگر ما در این رابطه تحقیق و پژوهش داشتیم شاید کار به این وضع موجود نمی‌کشید. 
 
وی ادامه داد: این مرکز از حوزه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، بینء‌الملل، فرهنگی، حقوقی و علم و فناوری تمایل دارد با مرکز پژوهش‌های مجلس همکاری کند. 
 
وی در ادامه اظهارداشت: سیاست‌های کلی نظام تصحیح شده و پیاده سازی این سیاست‌ها نیازمند قانون‌گذاری و وضع قانون نیز نیاز به پژوهش و تحقیق دارد. 
 
مشاور مقام معظم رهبری در ادامه از تک محوری بودن اقتصاد کشور انتقاد کرد و گفت: در حال حاضر اقتصاد کشور وابسته به نفت است. 
 
وی ادامه داد: اگر پیش از این به موضوع کاهش وابستگی بودجه سالانه به نفت توجه می‌شد وضعیت بهتر بود و الان به این ضرورت رسیده‌ایم. 
 
وی ادامه داد: دولت‌ها در ابتدای آغاز به کار از واگذاری و خصوصی کردن سخن می‌گویند، اما در پایان دولت فقط کارکنان حقوق بگیر اضافه می‌شود و واگذاری‌ها به صورت شبه دولتی انجام می‌شود. 
 
ولایتی در ادامه تصریح کرد: در زمان صفویه ایران اولین تولیدکننده و صادرکننده ابریشم در جهان بود و کشورهای انگلیس و هلند برای خرید محصول ابریشم از ایران رقابت می‌کردند و هرکسی می‌توانست ابریشم ایران را بخرد، پیروزی اقتصادی عنوان می‌شد. 
 
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: قدرت جمهوری اسلامی ایران در منطقه برای هیچ کس قابل تصور نبود، اما امروز ناچار هستند قدرت ایران را بپذیرند. 
 
وی گفت: ایران نشان داده در سر بزنگاه‌ها به خصوص در مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی تصمیمات لازم را بگیرد. 
 
ولایتی در پایان بار دیگر از اعلام آمادگی مرکز تحت مدیریتش برای همکاری با مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی پرداخت. 
 
انتهای پیام/
برچسب ها: تحقیقات ، استراتژیک ، مجمع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار