سخنگوی کمیسیون اصل 90 گفت: بدون شک تا 10 روز آینده گزارش نهایی فساد در فوتبال ارائه می‌شود و ما منتظر این گزارش هستیم.

مصطفی افضلی فرد سخنگوی کمیسیون اصل 90 در خصوص پرونده فساد در فوتبال به خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: بدون شک قرار بر این بوده تا 10 روز آینده مسئول کمیسیون فساد اداری و همچنین کمیسیون اصل 90 گزارش نهایی را در خصوص فساد در فوتبال ارائه کند و منتظر ارسال گزارش نهایی هستیم.

وی در ادامه افزود: آنچه مشخص است این که وضعیت کارت‌های پایان خدمت جعلی بوده که بر این اساس 9 فقره کارت باطل گردیده که مشمولان همزمان از قانون 3 فرزندی یا تک فرزندی و یا دلایل عمده معافیت پزشکی استفاده کرده‌اند که بیشتر اینها بازیکن‌های پایه ثابت لیگ برتر و تیم ملی بوده اند.
 
افضلی در خصوص عوامل فساد در فوتبال تصریح کرد: از مهمترین عوامل فساد در فوتبال قطع ارتباط فوتبال با بیت‌المال است، در واقع باید گفت سفره بیت‌المال باز است و شفافیت کامل وجود دارد و افرادی هم وجود دارند که خواهان استفاده هستند.

وی بیان کرد: قطع ارتباط فوتبال با بیت‌المال، عدم تخصص افراد فوتبالی، عدم کارایی فنی برخی از فوتبالی‌ها و ضعف مالی و خلأ قانونی را می‌توان از عوامل اصلی فساد در فوتبال ذکر کرد.

افضلی عنوان کرد: وجود رسانه‌های زرد فوتبالی، ضعف مالی سطوح فوتبال و تفاوت فاحش در سطوح مالی در فوتبال، می‌خواهند با تبانی و رشوه این خلأ را پر کنند، بطوریکه برخی باشگاه‌ها که نام « فرهنگی-ورزشی» را یدک می‌کشند چندان به مقوله فرهنگ در ورزش نمی‌پردازند.

سخنگوی کمیته اصل 90 تاکید کرد: وجود پدیده دلالی،‌ ضعف تعامل و عدم شفافیت مالی نیز از عوامل فساد در فوتبال به شمار می‌روند که امیدواریم باشگاه‌ها دارای هویت فرهنگی مبتنی بر نظام انقلاب اسلامی و مردم شریف ایران باشند.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم که همه باشگاه‌ها در راستای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی که همانا داشتن هویت فرهنگی است گام بردارند و فوتبال ما عاری از مشکلات و فساد و تخلفات باشد.

انتهای پیام/

برچسب ها: افضلی ، فساد ، اصل 90
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار