«اداره حفاظت از داده ها» در هلند اعلام کرد که اگر شرکت «گوگل» نقض حریم خصوصی کاربران اینترنت را در این کشور متوقف نکند، ممکن است حداکثر به پرداخت 15 میلیون یورو جریمه محکوم شود.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، «اداره حفاظت از داده ها» در هلند روز دوشنبه اعلام کرد شرکت«گوگل» در صورتی که نقض حریم خصوصی کاربران اینترنت را در این کشور متوقف نکند، ممکن است حداکثر به پرداخت 15 میلیون یورو (برابر با 18 میلیون و 600 هزار دلار) جریمه محکوم شود.

«اداره حفاظت از داده ها» در این باره اعلام کرد شرکت «گوگل» به عنوان یک شرکت آمریکایی، با استفاده از اطلاعات شخصی افراد از جمله تاریخچه استفاده آنها از پایگاه های اینترنتی و همچنین داده های مربوط به محل حضور فیزیکی آنها برای انجام تبلیغات، در حال نقض قانون حفاظت از داده ها است.

این اداره به شرکت «گوگل» مهلت داد تا پایان ماه فوریه، رویکرد خود را نسبت به جمع آوری داده ها از کاربران اینترنتی در هلند تغییر دهد.

پنج کشور اروپایی دیگر - فرانسه، آلمان، انگلیس، ایتالیا و اسپانیا- نیز در حال تحقیق درباره رویکرد جدید «گوگل» در قبال حریم خصوصی کاربران اینترنت هستند که از سال 2012 توسط این شرکت در پیش گرفته شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: گوگل ، نقض ، حریم ، خصوصی ، اروپا ، هلند ، جریمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار