صائب عریقات؛‌ مذاکره کننده ارشد فلسطینی در سخنانی اعلام کرد، پیش‌نویس طرح پایان دادن به اشغالگری اسرائیل به شورای امنیت ارائه خواهد شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، صائب عریقات، مذاکره کننده ارشد فلسطینی در گفتگو با رادیو "صدای فلسطین" اعلام کرد که طرح پیش‌نویس پایان دادن به اشغالگری رژیم صهیونیستی به سرزمین‌های فلسطینی امروز برای رأی گیری در شورای امنیت مطرح می‌شود.

وی در گفتگو با رادیو صدای فلسطین گفت: امروز پیش‌نویس این قطعنامه ارائه خواهد شد و ما در ارتباط با برادرانمان در اردن به عنوان نماینده کشورهای عربی در شورای امنیت هستیم.

گفتنی است این سخنان وی پس از دیدار شب گذشته وی با وزیر خارجه آمریکا در لندن صورت می‌گیرد.

عریقات همچنین در باره این دیدار گفت: این دیداری آشکارا و صریح بود؛ ما در آنجا تأکید کردیم که با پیش‌نویس طرح ایجاد دو دولت به شورای امنیت خواهیم رفت.

وی همچنین به نقل از جان کری گفت با شرایط کنونی پیش‌نویس این قطعنامه آمریکا چاره‌ای جز وتوی آن ندارد.

گفتنی است؛ ریاض المالکی، وزیر خارجه فلسطین نیز صبح امروز چهارشنبه نیز در گفتگو با رادیو صدای فلسطین گفته بود: ما به کری رسما اعلام کردیم که رهبران فلسطین تصمیم به ارائه این پیش نویس برای رأی گیری در شورای امنیت در امروز را دارند.

وی همچنین در پاسخ به اینکه در صورتی که فلسطینی‌ها فقط 9 رأی برای تصویب این قطعنامه داشته باشند چه خواهند کرد گفت: هیچ چیزی تضمین شده نیست، بزودی خواهیم دید چه اتفاقی خواهد افتاد.



انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار