تیری آنری بازیکن باشگاه آرسنال بر این باور است که هیچوقت نمی‌تواند از آرسنال جدا شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، تیری آنری بازیکن فرانسوی که سال‌های زیادی را با تیم شمال لندنی سپری کرده بود و پس از آن در دهه سوم زندگی خود روانه لیگ mls وتیم ردبول شد به طور رسمی از فوتبال حرفه‌ای خداحافظی کرد و وی بر این باور است که می‌تواند باز هم به تیم آرسنال در قالب یکی از اعضای کادر فنی توپچی‌ها حضور یابد.

تیری آنری در این خصوص گفت: من وقتی در مورد بعضی از چیزهایی که از دست دادم فکر می‌کنم، به این نتیجه می‌رسم که چطور فینال لیگ قهرمانان سال 2006 را با آرسنال از دست دادم اما خوشبختانه من می‌توانم ظرفیت این را داشته باشم و سرانجام به عنوان یکی از اعضای تیم جام قهرمانی را بالا برم، چیزی که بعضی اوقات به آن فکر می‌کنم این است که می‌توانم قهرمانی را با تیم آرسنال در لیگ قهرمانان تجربه کنم و در نهایت جام قهرمانی را بالا ببریم اما فکر می‌کنم با آن تیمی که در آن زمان داشتیم بدون شک نمی‌توانستیم پیروز شویم.

آنری گفت: من به هیچ وجه فکر نمی کنم که آیا من مربی خوبی هستم یا نه؟ اما به آنجا علاقه دارم و خواهم دید چه اتفاقی رخ می‌دهد. اول از همه باید بازی را یاد گرفت، چون شما بازی می‌توانید کنید این دلیل نمی‌شود که بتوانید یاد دهید و در نهایت وقتی شما در جایگاه دیگری هم قرار دارید باید به همین شکل بازی را ببینید. توانایی کنار آمدن با خود را داشته باشید تا خود را برای فصل آماده کنید و در نهایت شکست‌ها را مدیریت کنید. من به مدیریت کردن پیش از این واقف بودم، چرا که اگر در بازی بعدی‌ام خوب بازی می‌کردم همه چیز به خوبی و خوشی به اتمام می‌رسد. اما در مقام و جایگاه مربی این اتفاق متفاوت است. شور علاقه در این جاست، و باید ببینیم در روزهای آینده چه اتفاقاتی رخ خواهد داد.

وی در خصوص ادامه بازی حرفه‌ایش در آرسنال و افزایش رکورد گل زنی‌اش با این تیم در صورت تمایل نیز افزود: من از آن دسته از فوتبالیست‌ها هستم که هیچوقت آرسنال را قبلا ترک نمی‌کنم و فکر کرده‌ام و در این خصوص هم نمی‌خواهم خیلی فکر کنم، چرا که دوران من در زمینه بازیگری حرفه‌ای به اتمام رسیده است. من هیچوقت آرسنال را ترک نمی‌کنم،‌هر چند یکبار این کار را انجام دادم، اما یک روز بدون شک به آرسنال باز می‌گردم.

تیری آنری که با مبلغ 11 میلیون پوند از باشگاه یوونتوس توسط آرسن ونگر که همیشه از او به عنوان پدرش یاد می‌کند به باشگاه آرسنال پیوست و وی او را به عنوان یک مهاجم مرکزی معرفی کرد و توانست 228 گل در 337 بازی به ثمر رساند.

تیری آنری در مدت حضورش در آرسنال 2 قهرمانی در لیگ پریمیر انگلیس را تجربه کرد و به جام حذفی را با این تیم کسب کرد، پس از آن در سال 2007 راهی بارسلونا شد ودر سال 2009 رویای قهرمانی در لیگ قهرمانان را آبی اناری پوشان بندر کاتالان تجربه کرد.

وی در این خصوص تصریح کرد: من زمانیکه آرسنال را ترک کردم،‌ گریه کردم و هیچ شرمندگی نیز از گفتن این حرف ندارم. من عاشق آرسنال هستم و نمی‌خواهم ببینم تیمم به راهی می‌رود که من نمی‌خواهم و این بسیار سخت است اما به هر حال من یک بازیکن فوتبال هستم و برخی چیزها را باید بپذیرم. وقتی که من به بارسلونا آمدم، رونالدینیو، لئو مسی، دکو، اتوئو، اینسیتا ژاوی، یحیی توره در آن تیم حضور داشتند. من به آنجا فقط برای یک دلیل رفتم، می‌خواستم عضو یکی از پرافتخارترین باشگاه‌های جهان در طول تاریخ درآیم و به این مسئله هم افتخار می‌ورزم.

تیری آنری در 123 حضورش با پیراهن تیم ملی فرانسه 51 گل به ثمر رساند در جام جهانی 1998 به عنوان قهرمان جام جهانی با تیم ملی فرانسه دست یافت و دو سال پس از آن قهرمانی دیگری را در یورو 200 با تیم کشورش تجربه کرد.

وی در این خصوص و آویزان کردن کفش‌هایش و بازنشستگی از بازیگری در فوتبال حرفه‌ای گفت: پس از 20 سال بازی کردن تصمیم گرفتم از فوتبال حرفه‌ای کناره گیری کنم من یک سیر و سفر فوق‌العاده در فوتبال در مدت بازیگری حرفه‌ای ام داشتم و می‌خواهم از همه هواداران به این خاطر تشکر کنم همه تیمی‌هایم در آث موناکو، یوونتوس، آرسنال، بارسلونا، نیویورک ردبول و البته تیم ملی فرانسه همگی فوق‌العاده بودند و برای من لحظات فوق‌العاده‌ای خلق کردند اما زمان آن فرا رسیده که دوران حرفه‌ای ام را تغییر دهم،‌من باز به لندن باز می‌گردم و به عنوان مفسر و کارشناس با گروه خبری اسکای اسپرت کار کنم. امیدوارم که بتوانم تجربیات، مشاهدات را در اختیار دیگران قرار دهم،‌من با بودن در کنار بازیکنان بزرگ در طول این سال‌ها چیزهایی زیادی فرا گرفتم.

من خاطرات فوق‌العاده‌ای دارم که می‌توانم اغلب آن خیلی خوب بوده است و به همراه آنها تجارب جالبی نیز به همراه دارم من امیدوارم سایرین هم همانطور که من از آن لذب می‌بردم، دیگران هم ببرند و به زودی تمام دوستداران مخاطبان خود را جایگاه دیگری خواهم دید و در خصوص مربیگری در باشگاه آرسنال نیز تصریح کرد: این رویایی است که ممکن است به حقیقت مبدل شود، اما هم اکنون باید ببینیم اوضاع و احوال چطور پیش می‌رود، شما ابتدا باید خود را ثبت کنید، ابتدا باید یک سری چیزها را فراگیرد چراکه شما به این مسئله احتیاج دارید که یاد گیرید که چطور می‌توان یک مربی خوب بود، نقشه من با طرح‌هایی که در سر دارم شروع می‌شود و آرسنال در این راه به من یاد می‌رساند، دو طرح در حال حاضر دارم، اینکه در باشگاه آرسنال باشم و یاری به آنها در نیمکت ذخیره برسانم، چون به هرحال من در لندن هستم و می‌توانم این کار را انجام دهم.

انتهای پیام/
برچسب ها: آنری ، آرسنال ، فوتبال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار