نخستین نشست مشترک پلیس آگاهی نیروی انتظامی با رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران؛ سردارمقیمی،رییس پلیس آگاهی كشور در نشست شوراي سياستگذاري ائمه جمعه كشور ضمن تشریح روند و چرخه جرم و ماموریت پلیس آگاهی در این خصوص برضرورت مدیریت جرم، در ارکان سه‌گانه مولد جرم (نقش قربانیان ومالباختگان، فضاو محیط اجتماعی جرم و نقش مجرمان و تبهکاران) تاکید كرد.

وی ضمن بیان توانمندی‌ها و اقتدار پلیس در مهار،کنترل و برخورد با مجرمان،نقش و مشارکت سایر نهادها به ویژه شورای سیاستگذاری ائمه جمعه برای اصلاح محیط اجتماعی و آگاه سازی قربانیان بالقوه را بسیار مهم و اثر بخش در پیشگیری اجتماعی از جرم برشمرد.

در این نشست حجت الاسلام والمسلمین تقوی رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور،ضمن قدردانی از این رویکرد و نگاه پلیس آگاهی به پدیده جرم، بر ضرورت استفاده از تمام ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی به ویژه طراحی و تعریف طرح‌های آموزشی و آگاه سازی هدفمند تاکید نمود .

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در ادامه بر حضور و مشارکت دستگاه های فرهنگی و اجرای اصل امر به معروف و نهی از منکردر مقابه با جرم تاکیدوخواهان مسئولیت پذیری نهادها و سازمان های فرهنگی در زمینه تولید امنیت درکشور شد.

 وی در نخستین گام برای همکاری و مشارکت شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و پلیس آگاهی اعلام آمادگی كرد تا مسئولین و كارشناسان پلیس آگاهی ناجا با حضور در سمینارهای سراسری و استانی ائمه جمعه نسبت به آگاه سازی و توجیه ائمه محترم جمعه اقدام نمایند. در پایان ایشان ابراز امیدواری نمودند تااین حركت مقدس به صورت یك نهضت و گفتمان تبدیل شود و  جامعه از بركات آن بهره‌مند شود.

در این نشست مسئول و کارشناس دفتر آموزش و مشارکت پلیس آگاهی ناجا و همچنین حجت الاسلام طباطبایی و حجت الاسلام عرب از مسئولان شورای سیاستگذاری حضور داشتند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار