به گزارش
گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، اکبر افتخاری گفت: به منظور کمک به هموطنانی که با بیمه ایران سر و کار دارند و برای گسترش خدمات سریعتر بیمهای، بسترهای لازم در بیمه ایران فراهم شده است.
وی طرح دریافت و پرداخت الکترونیکی هزینههای بیمه مانند خسارت و خرید بیمه را از جمله این خدمات برشمرد.
معاون طرح و برنامه بیمه ایران گفت: هم اکنون دریافت حق بیمه و خرید بیمه عمر در فضای الکترونیکی و اینترنتی فراهم شده است و بیمه گذاران میتوانند حتی اقساط بیمهای خود را از طریق اینترنت پرداخت کنند.
افتخاری اضافه کرد: درحال برنامه ریزی برای خرید بیمه از طریق اینترنت هستیم و ماه آینده این خدمت به خدمات دیگر بیمه ایران اضافه میشود و نیازی به مراجعه مردم به شعب یا نمایندگیهای بیمه نخواهد بود.
وی گفت: در طرح پرداخت نیز، مبالغ خسارت و یا موارد دیگر با ارائه شماره کارت یا شبای مراجعه کنندگان در کوتاهترین زمان واریز میشود.
معاون بیمه ایران با بیان اینکه چک از پروسه پرداخت بیمه ایران خارج شده است، افزود: به زودی در کل کشور هموطنان در شعب کمتر منتظر خواهند بود.
افتخاری گفت: هم اکنون طرح پرداخت الکترونیکی خسارت به بیمه شوندگان در ۲۰ استان راه اندازی شده است و پیش بینی میشود در دو ماه آینده کل کشور تحت پوشش این طرح قرار گیرد.
معاون طرح و برنامه بیمه ایران افزود: طرح دوم در بیمه ایران پرداخت اقساط از طریق تلفن همراه است.
افتخاری گفت: پرداخت اقساط بیمه نامه و پرداخت حق بیمه، خرید الحاقیه و بیمه تکمیلی و سایر خدمات بر روی بسترهای اپراتورهای تلفن همراه میسر خواهد بود.
وی افزود: استفاده از سرویس «یو اس اس پی» قابلیت فراوانی برای کاربر ایجاد میکند و میتواند از تلفن همراه خود انواع خدمات بیمهای را فعال و استفاده کند.
معاون طرح و برنامه ریزی بیمه ایران تصریح کرد: بیمه گذاران با سادهترین گوشیهای تلفن همراه و با کمترین تلاش و بدون اینترنت میتوانند بیمههای خود را شارژ یا اقدام به پرداخت اقساط بیمهای خود کنند.
افتخاری به وابسته نبودن این سیستم به هیچ یک از نرم افزارهای تلفن همراه اشاره کرد و گفت: کاربران شارژ تلفنهای اعتباری خود با استفاده از کد #۹۶۶۸*۷۷۰* را بگیرند و گام به گام مراحل مختلف را طی کنند.
وی افزود: درحال حاضر بیمه گذاران میتوانند حق بیمههای خود را از طریق تلفن همراه پرداخت کنند.
معاون طرح و برنامه بیمه ایران درباره رسیدگی به شکایات مختلف و انتقادات از عملکرد شعب بیمهای گفت: هم اکنون مردم میتوانند با مراجعه به وب سایت بیمه ایران درگاه شکایتها با طرح مشکلات و ثبت شکایات خود کد پیگیری دریافت و انتقادات خود را طرح کنند.
افتخاری افزود: شکایتها در اسرع وقت رسیدگی و نتایج به بیمه گذاران اعلام میشود.
وی گفت: تاکنون هرچند شکایات زیادی به پایانه اینترنتی بیمه ایران وارد نشده اما رسیدگی به شکایات و پاسخگویی در این زمینه مناسب است.
افتخاری با اشاره به بیمه زندگی بیمه ایران افزود: بیمه عمر یکی از بهترین بیمههای عرصه بیمه زندگی است که در بیمه ایران پیگیری میشود و بناست تا ضریب این بیمه را به ۲۸درصد برسانیم.
وی گفت: هم اکنون بیمه نامه جدیدی با عنوان بیمه «مان» طراحی و اجرایی شده است که ویژگیهای گسترده و پوشش بیمهای مناسبی دارد.
معاون بیمه ایران افزود: هرچند بیمه زندگی «مان» یک هفته است که برای فروش عرضه شده است اما شاهد استقبال خوب مردم بودهایم.
افتخاری گفت: فروش بیمه نامههای بیمه ایران در سال گذشته حدود ۷ هزار میلیارد تومان بوده است و امسال نیز در شش ماهه نخست حدود ۴۵ هزار میلیارد ریال فروش بیمه نامه داشتهایم.
وی افزود: پارسال پرداخت خسارات بیمه ایران بیش از ۵۵۰۰ میلیارد تومان بوده است و امسال نیز حدود ۳۸۰۰ میلیارد تومان خسارت پرداخت شده است.
معاون طرح و برنامه بیمه ایران اضافه کرد: در کنار پرداخت خسارات بیمه هزینههای دیگری هم دارد که هزینههای آن را افزایش میدهد.
افتخاری گفت: طرحهای کلان بخشی آی تی بیمه ایران که در حال طراحی است تا پایان سال ۹۴ عملیاتی خواهد شد./
انتهای پیام/